سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا پره های بینی را نیز در عمل زیبایی بینی برش می دهید؟

آیا پره های بینی را نیز در عمل زیبایی بینی برش می دهید؟

بندرت ، در اکثر افراد فقط در قسمت وسط و پائین بینی برش کوچکی می دهیم و با تکنیک های انجام شده از داخل بینی ، اکثراً نیاز به برش بیرونی در ناحیه پره بینی نیست (مگر در بعضی بینی های شدیداً گوشتی با پره های بینی بسیار بزرگ)

آیا همه بینی ها را می توانید در حد دلخواه خودتان زیبا کنید؟

همه بینی ها ظرفیت یکسانی برای زیباسازی ندارند. بعضی ها را می توان خیلی زیبا و موزون کرد و بعضی ها را خیر. هیچ عمل زیبایی بینی نتیجه کامل و ایده آل نمی دهد. بهتر است راجع به درجه بهبودی و بهتر شدن بینی فکر کنید تا به یک بینی ایده آل . در آن صورت شما از نتیجه لذت می برید. در بهترین حالت حداکثر ظرفیت زیبا سازی بینیی چیزی حدود 80 درصد میزان دلخواه جراح می باشد.

آیا دو طرف بینی باید کاملاً متقارن باشد؟

عدم تقارن دو نیمه بینی همراه با عدم تقارن دو نیمه صورت کم و بیش در همه افراد وجود دارد. اصولاً در هیچ فردی دو نیمه صورت و بینی کاملاً قرینه نیست و قرینه سازی کامل نه مقدور است و نه مطلوب است. تقارن کامل در صورت و بینی هیچکس وجود ندارد ، عدم تقارن مختصر در صورت و بخصوص در حرکات صورت مانند : صحبت کردن ، لبخند ، خنده نشانه هایی از جذابیت را دربر دارد.

تقارن کامل بیانگر تعادلی باوقار ، خشک و بی نشاط است و اختصاص به بناهای تاریخی دارد!!

آیا لیزر در عمل زیبایی بینی جایگاهی دارد؟

خیر ، اصلاً لیزر در عمل زیبایی بینی کاربردی ندارد و بیان این نکات جنبه تجاری دارد.

روش تزریق ژل خصوصا برای بیمارانی که به دنبال انجام جراحی ترمیمی بینی و عمل زیبایی بینی بدون جراحی هستند (عمل ترمیمی بینی)، بسیار مناسب است. انجام جراحی بینی موجب ضعیف شدن ساختار‌های داخلی بینی شده و با انجام جراحی‌های مکرر، بینی شما شدیدا مستعد آسیب دیدگی می‌شود. از طرف دیگر اصلاح بدفرمی‌ها و اختلالات جزئی با عمل زیبایی بینی می‌تواند بسیار چالش برانگیز و مشکل باشد. در این موراد استفاده از ژل‌های تزریقی برای فرم‌دهی به بینی بسیار مناسب‌تر است و با این روش می‌توان بدون آسیب زدن به ساختار‌های حساس بینی، ناهنجاری مربوطه را برطرف کرد.


مدت زمان چسب زدن پس از عمل زیبایی بینی چقدر است؟

مدت زمان چسب زدن پس از عمل زیبایی بینی چقدر است؟

پس از 10 روز گچ مخصوص بینی باز شده و بلافاصله چسب بینی زده می شود. در کسانیکه بینی استخوانی و پوست نازک دارند ، معمولاً 3 الی 4 ماه نیاز به چسب زدن می باشد ولی در کسانیکه بینی نوک پهن و پوست چرب دارند ، حداقل 4 الی 6 ماه باید چسب زده شود.(البته مدت زمان چسب زدن به تکنیک و نظر جراح بستگی دارد وتا حدیی  سلیقه ای است.)

نقش چسب بینی پس از عمل زیبایی بینی چیست؟

پوست بینی به جهت اینکه حین عمل زیبایی بینی از جای خود بلند می شود شدیداً مستعد تورم می باشد. نقش چسب جلوگیری ازایجاد تورم جدید پوست بینی می باشد و باعث می شود بینی زودتر به فرمی که پس از عمل زیبایی بینی برایش ایجاد شده ، تثبیت شود. اگر فرد بصورت مرتب چسب نزند ، تورم شدید بینی ایجاد می شود که ممکن است رفع این تورم جدید مشکل باشد و فرم بینی را از حالت مطلوب خود خارج نماید.

آیا متد اشتباه چسب زدن می تواند بد شکلی در بینی ایجاد کند؟

بصورت معمول خیر ، ولی اگر چسب زدن با فشار زیاد و برای ایجاد شکل خاص در بینی یاشد می تواند بینی را دچار انحراف کند ، لذا باید با دقت زده شود.

آیا پس ازمدتی از عمل ظاهر بینی نوک پهن بر می گردد؟

بجهت ضخامت قابل توجه پوست نوک بینی پس از حداقل 1-2 سال ممکن است نوک بینی کمی (بجهت مشکل ضخامت پوستی)پهن شود ولی در کل نسبت به قبل از عمل زیبایی بینی قابل توجه نیست.

چه زمانی فرم نهایی بینی خود را نشان می دهد؟

در بینی های استخوانی حدود یک سال بعد و در بینی های گوشتی حدود یک سال و نیم بعد فرم نهایی بینی را می توان مشاهده کرد.

اگر بینی نیاز به عمل زیبایی بینی روتوش داشته باشد ، چه زمانی باید انجام شود؟

در مواردی که نیاز به عمل زیبایی بینی روتوش باشد ، بسته به نظر جراح ترجیحاً باید یک سال از جراحی گذشته باشد تا تمام تغییرات، خود را نشان دهد و در صورت نیاز ، عمل زیبایی بینی روتوش انجام شود.

چه زمانی تزریق آمپول کورتون یا تریامسینولون پس از عمل زیبایی بینی توصیه می شود؟

در تعدادی از بینی های گوشتی و با پوست ضخیم ناحیه نوک بینی، در صورتیکه تورم موضعی باشد و منتشر نباشد طبق نظر جراح ممکن است تزریق آمپول تریا مسینولون، این ضخامت موضعی را بکاهد و اثر آن یک ماه تا یک ماه و نیم بعد بصورت کامل خود را نشان می دهد. اثر این آمپول ، تحلیل بردن و کوچک کردن بافت عمقی پوست ، فلذا برطرف کردن تورم است. اگر این آمپول نابجا یا نا صحیح تزریق شود می تواند باعث فرورفتگی هایی در پوست بینی فرد نیز شود ، لذا فقط در موارد خاص و با غلظت خاص باید تزریق شود.

چه افرادی به جز موارد ذکر شده قبلی توصیه به انجام عمل زیبایی بینی نمی شوند؟

افرادی که وسواس دارند و تحمل کوچکترین عارضه ای را پس از عمل زیبایی بینی ندارند.

افرادی که تصور غیر طبیعی و رؤیایی از عمل زیبایی بینی دارند و احساس می کنند پس از جراحی انسان دیگری می شوند.

سن زیر 18 سال (عمدتاً بینی افراد در سن زیر 18 سال در حال رشد است و عمل زیبایی بینی توصیه نمی شود ولی طی 16 تا 18 سالگی رشد بینی کامل شده و می توان جراحی انجام داد. )

افرادی که آلرژی و حساسیت شدید و مشکلات تنفسی شدید دارند.

افرادیکه اکثر اعضاء بدنشان را نا زیبا می ببینند (این افراد باید طی مشاوره های روانشناسی، دیدگاهشان نسبت به بدنشان و زیبایی تغییر کند و عمل زیبایی بینی، مشکلی از مشکلات آنها را رفع نخواهد کرد.)

آیا پس از عمل زیبایی بینی بی حسی در بینی ایجاد می شود؟

درپائین بینی جایی که برش عمل زیبایی بینی داده می شود اعصاب حسی قطع می شود و بی حس می شود ولی پس از زمانی (حدود یک سال)مجدداً اعصاب این ناحیه رشد کرده و به هم می رسد و حس آن ناحیه برمی گردد.


نکات مهم در عمل زیبایی بینی

نکات مهم در عمل زیبایی بینی

آیا در عمل زیبایی بینی با یک عمل جراحی بهترین نتیجه حاصل می شود و نیاز به جراحی مجدد موید اشکال تکنیک جراح می باشد؟

در اکثر موارد با یک عمل زیبایی بینی نتیجه مطلوب حاصل می شود ولی به عللی از جمله ساختمان ظریف ،پیچیده و متحرک بینی و تأثیر آن از فشارهای تنفسی بینی ، حتی در دست های بهترین جراحان زیبایی دنیا بین 10 الی 15 درصد موارد ممکن است نیاز به عمل ترمیمی بینی یا روتوش برای اصلاح عوارض جزئی باقیمانده پس از عملل جراحی اول باشد و این مسئله نشانه ضعف تکنیک جراح نمی باشد.بسیار مهم است که افراد قبل از عمل زیبایی بینی به این امر واقف باشند.

آیا هرگونه تغییراتی که تمایل داشته باشیم می توان در بینی اعمال کرد؟(مثلاً می شود بینی مینیاتوری یا بسیار کوچک یا عروسکی و سرسره ای شود؟)

به هیچ عنوان .تقریباً 80 الی 90 درصد تغییراتی که باید در بینی اعمال شود ، استانداردهای علمی در سراسر دنیا دارد که از جمله آنها : میزان کوچک کردن نوک بینی ، باریک کردن بینی ، فرم قاعده بینی می باشد. در 10-20 درصد تغییرات می توان نظرات فرد را اعمال نمود خصوصاً در خانم ها فرم پشت بینی در نیمرخ بینی می تواند صاف یا کمی قوس دار باشد و نیز میزان چرخش نوک بینی نیز کمی میتواند کمتر یا بیشتر شود.

آیا عمل زیبایی بینی روی تنفس فرد تأثیر گذار است و در صورتیکه پاسخ مثبت است اثر مثبت دارد یا منفی؟

در عمل زیبایی بینی ، بحث زیبایی و عملکرد و تنفس بینی هر یک روی یک کفه ترازو قرار دارند و هنر جراح این است که تعادل را بین این دو کفه حفظ نماید. اگر به خرج زیبایی بیشتر و کوچک تر کردن بینی کفه زیبایی سنگینی کند ، کفه تنفس سبک تر شده و مشکلات تنفسی شدیدی در آینده ایجاد خواهد کرد.لذا از جراحتان انتظار کوچک کردن شدید بینی ، سرسره ای و عروسکی کردن بینی نداشته باشید زیرا همه این موارد کفه تنفس را سبک کرده و در آینده تنفس از بینی بسیار مشکل خواهد شد. جراح ماهر با حفظ تعادل دو مورد فوق ، می تواند حداکثر نتیجه زیبایی مطلوب و حداکثر ظرفیت تنفسی را حفظ نماید و عملی بسیار موفق را به فرد تقدیم کند.لذا عمل زیبایی بینی ، اصولا  نباید ظرفیت تنفسی فرد را بکاهد(مگر در مواردی که فرد آلرژی دارد و به دنبال فعال شدن آلرژی و حساسیتش دچار گرفتگی بینی شده و آنرا به جراحی نسبت می دهد که در این موارد با استفاده از اسپری بینی و درمان دارویی می توان این مشکل را رفع کرد)

مراقبت های قبل از عمل زیبایی بینی بینی شامل چه مواردی می باشد؟

کسانیکه پوست چرب و پراز جوش دارند حتماً قبل از عمل زیبایی بینی با دستور پزشک متخصص پوست باید کاملاً این مسئله را درمان کنند و سپس عمل زیبایی بینی انجام دهند.

بیماریهای بینی و سینوس از جمله آلرژی قابل توجه ، سینوزیت ها و موارد مشابه باید قبل از عمل زیبایی بینی کاملاً درمان شود.

در صورت مصرف دارویی خاص قبل از عمل زیبایی بینی حتماً به جراح خود اطلاع دهید.

حساسیت های دارویی و مشکلات فرد با بیهوشی های احتمالی قبلی اطلاع داده شود.هشت ساعت قبل از انجام عمل زیبایی بینی آب و غذا میل نشود. در آقایان سبیل ها تراشیده شود و موهای ورودی بینی در خانم ها و آقایان اصلاح شود.

مراقبت های پس از عمل زیبایی بینی شامل چه مواردی است؟

بمدت 24 ساعت اول پس از عمل زیبایی بینی، کمپرس یخ دو طرف بینی گذاشته و پس از 24 ساعت اول کمپرس گرم دو طرف بینی گذاشته شود. بمدت 10-12 روز اول فرد باید خوابیده به پشت باشد و به پهلو نخوابد و هیچ فشاری به بینی وارد نشود. بمدت 20 روز اول باید غذاهای نرم و شل استفاده نماید و از غذاهایی که نیاز به جویدن زیاد دارند پرهیز نماید. در ماه اول زیاد حرف نزند ، زیاد نخندد ، جلوی آفتاب بسیار کم برود. بهتر است حداقل یک تا دو ماه اول ، عینک (چه طبی و چه آفتابی) نزند و در این دوره می تواند از لنز استفاده نماید. در 3 تا 6 ماه اول از انجام هرگونه ورزش و فعالیت بدنی شدید پرهیز نماید. از مسافرت های طولانی طی چند ماه اول پرهیز نماید. در ماه اول از فین کردن شدید پرهیز نماید.


هدف از جراحی زیبایی چیست؟

هدف از جراحی زیبایی چیست؟

هدف متناسب تر کردن ظاهر بینی با سایر اجزاء صورت در عین حفظ عملکرد تنفسی مطلوب بینی می باشد.

تغییرات کلی زیبایی که در اکثر بینی ها انجام می شود ، شامل چه مواردی است؟

معمولاً نوک بینی افراد به تناسب، مقداری جمع می شود.قوز بینی (در صورت وجود) برداشته می شود. قسمت استخوانی بینی (در نیمه بالایی) باریک می شود و باریکی متناسبی از بالا تا نوک بینی برقرار می شود. افتادگی نوک بینی اصلاح می شود و چرخش ملایم و طبیعی روی نوک بینی ایجاد می شود. در ضمن اینکه بینی باید از نمای تحتانی(نگاه از زیربه بینی ) فرم مثلثی مطلوبی پیدا کند.

آیا می توان مدل خاصی را انتخاب کرد و از جراح خواست که بینی را مشابه آن جراحی کند؟

خیر، هر بینی ظاهر خاص خودش را دارد و زیبایی آن در تناسب بیشتر همان بینی در زمینه صورت همان فرد می باشد و هیچگاه نمی توان فرم بینی را مشابه یک مدل درآورد و در صورت انجام نیز در آن قالب صورت زیبا نخواهد بود.

در چه بینی هایی نتایج عمل زیبایی بینی ضعیف است؟

افرادی که بینی گوشتی دارند و نوک بینی بسیار بزرگ دارندافرادی که پوست صورت و بینی شان بسیار چرب است.افرادی که پوست بینی شان بسیار نازک است. در دو گروه اول پوست بیمار اجازه نمود تغییرات جراحی را به خوبی نمی دهد و در مورد سوم ، کوچکترین پست و بلندی و تغییرات انجام شده به سبب نازک بودن پوست نمود خارجی دارد.

 چرا نتیجه عمل زیبایی بینی در بینی های گوشتی ضعیفتر است؟

در عمل زیبایی بینی ، با تکنیکی خاص پوست روی بینی بلند شده و ساختمان های استخوانی و غضروفی زیر پوست با جراحی متناسب تر و زیباتر شده و سپس در انتها پوست مجدداً در موضع قبل قرار گرفته و بخیه می شود. جراحان مجاز به دستکاری چندانی روی پوست نیستند. در بینی های گوشتی مشکل اصلی ضخامت شدید پوست و بافت زیر جلدی آن است که حتی با بهترین عمل زیبایی بینی نیز ( روی قسمت های استخوانی و غضروفی ) وقتی پوست را سر جای خودش می گذاریم و بخیه می کنیم به سبب ضخامت بسیار ، اجازه نمود تغییرات زیرین را نمی دهد. البته تکنیک های خاص عمل زیبایی بینی های گوشتی وجود دارد که کمی این نمود تغییرات را بیشتر کند ولی مسلما نتایج از بینی های استخوانی ضعیف تر خواهد بود.

 به چه کسانی توصیه می کنید که عمل زیبایی بینی نکنند؟

اگر از بینی و چهره خودتان راضی هستید.

اگر به اصرار دیگران و یا بخاطر منظور خاصی می خواهید عمل کنید (مثلاً: مورد توجه کسی قرار بگیرید)

اگر پدر و مادر یا همسر شما با عمل زیبایی بینی موافق نیستند.

اگر بخاطر مشکلات روحی و احیاناً تخفیف ناملایمات خانوادگی و اجتماعی تصمیم به عمل زیبایی بینی دارید.

اگر شخص خیلی مهمی هستید و در زندگی وقت کم دارید و یا عجول هستید.اگر فکر می کنید عمل زیبایی بینی تأثیر بسزایی در زندگی شما دارد.

اگر کمال گرا هستید ،یعنی از هر چیزی کامل و بدون ایراد آن را می خواهید.اگر صبور نیستید ، زود رنج هستید و نکات ریز در زندگی شما را آزار می دهد.

افراد سیگاری و بخصوص کسانیکه حاضر نیستند سیگار خود را از دو هفته قبل از عمل زیبایی بینی قطع کنند.


بینی زیبا به چه بینی اطلاق می شود؟

بینی زیبا به چه بینی اطلاق می شود؟

طبق نظر تمام مکاتب عمل زیبایی بینی ، بینی زیبا بینی طبیعی است. در حقیقت بینی به شکل نازیبا در هنگام صحبت فرد باعث می شود توجه مخاطب در چهره به بینی جلب شود ولی بینی زیبا و طبیعی باعث می شود هنگام صحبت ، بلکه به اجزاء زیبای صورت از جمله چشم و ابرو و گونه ها جلب شود مخصوصا در ایرانی ها که چشم و ابرویی زیبایی دارند.

توجه مخاطب را جلب می کند.جالب توجه اینکه در فرهنگ عامه ما دقیقاً تصور بر عکس است و بسیاری از افراد می خواهند پس از عمل زیبایی بینی ، بینی کاملاً عمل شده بنظر برسد و مخاطب متوجه عمل زیبایی بینی فرد بشود که این دقیقاً بر خلاف اصول زیبایی صورت است.

آیا عمل زیبایی بینی فقط باید بر ظاهر بینی متمرکز باشد و فقط در بعضی بینی های خاص مشکل انحراف بینی یا مسائل عملکردی دیگر بینی مطرح است؟

این سؤال بسیار کلیدی است. اخیراً در تمامی مکاتب عمل زیبایی بینی گفته می شودجراحی عملکردی (فانکشنال) و زیبایی بینی ، یعنی به هیچ وجه جراحی زیبایی به تنهایی وجود ندارد و علاوه بر عمل زیبایی بینی حفظ حداکثر عملکرد ساختمانهای بینی و بحث تنفس بینی بسیار حائز اهمیت است.

تفاوت عمل زیبایی بینی و جراحی فانکشنال و زیبایی بینی چیست؟

در عمل زیبایی بینی ، صرفاً تمرکز روی ظاهر بینی می باشد و در جهت حصول حداکثر زیبایی ، قسمت های نا زیبا عمدتاً از ساختمان بینی خارج و دور ریز می شود. در حالیکه در جراحی فانکشنال و زیبایی (که اخیراً همه مکاتب عمل زیبایی بینی دنیا به آن معتقدند) جراحی زیبایی بینی با حداقل دور ریزی اجزاء انجام می شود و با حفظ ساختمانهای بینی و شکل دهی جدید آن ، هم زیبایی به نحو احسن حاصل می شود و هم دریچه ی بینی تقویت شده و حفظ خواهد شد.

آیا می توان مشکلات دیگر بینی از جمله انحراف بینی و مشکلات سینوس را در حین عمل زیبایی بینی و در یک جلسه برطرف کرد؟

این نکته بسیار کلیدی است . اخیراً توصیه می شود حتماً حین عمل زیبایی بینی و در همان جلسه ، انحراف بینی چه خفیف چه شدید و مشکلات همراه در سینوس ها مثل کیست ها اصلاح شود. البته این مسئله شامل اکثر افراد می شود چون اکثر افراد به درجاتی انحراف بینی نیز دارند و بی توجهی به آن و انجام صرف عمل زیبایی بینی می تواند در آینده باعث مشکلات عدیده ای برای فرد شود. در بینی هایی با ظاهر کج و در انحراف بینی های داخلی شدید ، همیشه توصیه به عمل زیبایی بینی و انحراف بینی به صورت همزمان می شود تا احتمال برگشت انحراف بینی به حالت قبل از عمل زیبایی بینی به حداقل برسد.البته این بینی ها از سخت ترین جراحی های زیبایی محسوب می شوند.