سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مدت زمان چسب زدن پس از عمل زیبایی بینی چقدر است؟

مدت زمان چسب زدن پس از عمل زیبایی بینی چقدر است؟

پس از 10 روز گچ مخصوص بینی باز شده و بلافاصله چسب بینی زده می شود. در کسانیکه بینی استخوانی و پوست نازک دارند ، معمولاً 3 الی 4 ماه نیاز به چسب زدن می باشد ولی در کسانیکه بینی نوک پهن و پوست چرب دارند ، حداقل 4 الی 6 ماه باید چسب زده شود.(البته مدت زمان چسب زدن به تکنیک و نظر جراح بستگی دارد وتا حدیی  سلیقه ای است.)

نقش چسب بینی پس از عمل زیبایی بینی چیست؟

پوست بینی به جهت اینکه حین عمل زیبایی بینی از جای خود بلند می شود شدیداً مستعد تورم می باشد. نقش چسب جلوگیری ازایجاد تورم جدید پوست بینی می باشد و باعث می شود بینی زودتر به فرمی که پس از عمل زیبایی بینی برایش ایجاد شده ، تثبیت شود. اگر فرد بصورت مرتب چسب نزند ، تورم شدید بینی ایجاد می شود که ممکن است رفع این تورم جدید مشکل باشد و فرم بینی را از حالت مطلوب خود خارج نماید.

آیا متد اشتباه چسب زدن می تواند بد شکلی در بینی ایجاد کند؟

بصورت معمول خیر ، ولی اگر چسب زدن با فشار زیاد و برای ایجاد شکل خاص در بینی یاشد می تواند بینی را دچار انحراف کند ، لذا باید با دقت زده شود.

آیا پس ازمدتی از عمل ظاهر بینی نوک پهن بر می گردد؟

بجهت ضخامت قابل توجه پوست نوک بینی پس از حداقل 1-2 سال ممکن است نوک بینی کمی (بجهت مشکل ضخامت پوستی)پهن شود ولی در کل نسبت به قبل از عمل زیبایی بینی قابل توجه نیست.

چه زمانی فرم نهایی بینی خود را نشان می دهد؟

در بینی های استخوانی حدود یک سال بعد و در بینی های گوشتی حدود یک سال و نیم بعد فرم نهایی بینی را می توان مشاهده کرد.

اگر بینی نیاز به عمل زیبایی بینی روتوش داشته باشد ، چه زمانی باید انجام شود؟

در مواردی که نیاز به عمل زیبایی بینی روتوش باشد ، بسته به نظر جراح ترجیحاً باید یک سال از جراحی گذشته باشد تا تمام تغییرات، خود را نشان دهد و در صورت نیاز ، عمل زیبایی بینی روتوش انجام شود.

چه زمانی تزریق آمپول کورتون یا تریامسینولون پس از عمل زیبایی بینی توصیه می شود؟

در تعدادی از بینی های گوشتی و با پوست ضخیم ناحیه نوک بینی، در صورتیکه تورم موضعی باشد و منتشر نباشد طبق نظر جراح ممکن است تزریق آمپول تریا مسینولون، این ضخامت موضعی را بکاهد و اثر آن یک ماه تا یک ماه و نیم بعد بصورت کامل خود را نشان می دهد. اثر این آمپول ، تحلیل بردن و کوچک کردن بافت عمقی پوست ، فلذا برطرف کردن تورم است. اگر این آمپول نابجا یا نا صحیح تزریق شود می تواند باعث فرورفتگی هایی در پوست بینی فرد نیز شود ، لذا فقط در موارد خاص و با غلظت خاص باید تزریق شود.

چه افرادی به جز موارد ذکر شده قبلی توصیه به انجام عمل زیبایی بینی نمی شوند؟

افرادی که وسواس دارند و تحمل کوچکترین عارضه ای را پس از عمل زیبایی بینی ندارند.

افرادی که تصور غیر طبیعی و رؤیایی از عمل زیبایی بینی دارند و احساس می کنند پس از جراحی انسان دیگری می شوند.

سن زیر 18 سال (عمدتاً بینی افراد در سن زیر 18 سال در حال رشد است و عمل زیبایی بینی توصیه نمی شود ولی طی 16 تا 18 سالگی رشد بینی کامل شده و می توان جراحی انجام داد. )

افرادی که آلرژی و حساسیت شدید و مشکلات تنفسی شدید دارند.

افرادیکه اکثر اعضاء بدنشان را نا زیبا می ببینند (این افراد باید طی مشاوره های روانشناسی، دیدگاهشان نسبت به بدنشان و زیبایی تغییر کند و عمل زیبایی بینی، مشکلی از مشکلات آنها را رفع نخواهد کرد.)

آیا پس از عمل زیبایی بینی بی حسی در بینی ایجاد می شود؟

درپائین بینی جایی که برش عمل زیبایی بینی داده می شود اعصاب حسی قطع می شود و بی حس می شود ولی پس از زمانی (حدود یک سال)مجدداً اعصاب این ناحیه رشد کرده و به هم می رسد و حس آن ناحیه برمی گردد.