سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوران نقاهت جراحی بینی

دوران نقاهت جراحی بینی

معمولا بعد از عمل زیبایی بینی دوران نقاهت جراحی بینی به مدت یک هفته وجود دارد. ممکن است این دوران برای برخی بیماران سخت و برای بعضی دیگر راحت باشد. بعضی از بیماران بعد از جراحی زیبایی بینی دچار گرفتگی بینی، کبودی چشم ها و حتی سردرد می شوند.

ورم و کبودی اطراف چشم ها تا سه روز اول زیاد است ولی یک هفته که بگذرد این ورم ها و کبودی ها به مقدار چشم گیری کاهش پیدا می کند.

در دوران نقاهت عمل زیبایی بینی افرادی که درس می خوانند و یا مشغول به کار هستند باید از محل کار و تحصیل خود یک هفته مرخصی بگیرند و این دوره نقاهت را در منزل استراحت کنند. هر چند بیماران می توانند از فردای روز عمل کارهای منزل را انجام داده و یا به تفریح بروند.

اسپلینت بینی را می توان یک هفته پس از عمل زیبایی بینی برداشت و بخیه را کشید.

افرادی که تمایلی به استفاده از چسب بینی ندارند باید بیشتر از یک هفته در منزل استراحت کنند زیرا بینی در این حالت بسیار آسیب پذیر است.

زمانی که پانسمان بینی توسط پزشک برداشته شد بیمار می تواند بینی خود را در آینه ببیند. افرادی که دارای عمل زیبایی بینی استوخانی انجام داده اند در این مرحله بسیار از بینی خود راضی هستند ولی کسانی که دارای بینی نوک پهن و یا به اصطلاح گوشتی هستند به بدلیل وجود ورم در این مرحله فکر می کنند که بینی آن ها هنوز کوچک نشده و زیاد از نتیجه عمل زیبایی بینی راضی نیستند. ولی این اطلاعات از طریق پزشک به آن ها داده می شود که برای بدست آوردن فرم اصلی بینی باید حداکثر تا یک سال صبر کنند چون در این زمان ورم بینی به طور کامل از بین رفته است.

توصیه ای که به بیمارانی که عمل زیبایی بینی انجام داده اند می شود این است که برای رسیدن به نتیجه دلخواه و نهایی تا از بین رفتن کامل ورم بینی صبر داشته باشند.

مطالب مرتبط:

بینی نوک پهن

جراحی بینی استخوانی

عمل ترمیمی بینی