سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بینی بزرگ یا پهن ( گوشتی )

بینی بزرگ یا پهن ( گوشتی )

برخی از بینی‌ها از روبه‌رو و تمام رخ نیز ویژگی‌هایی را به نمایش می‌گذارند که دلخواه صاحبان‌شان نیست. آنچه این تصویر تمام‌رخ را نازیبا می‌سازد، معمولاً بینی گوشتی یا بینی نوک پهن یا گرد و پلی است که آن هم از میزان دلخواه پهن‌تر است. غضروف‌ بینی نوک پهن با دقت تغییر شکل و تراش داده می‌شود تا اندازه نوک کاهش یابد و ظاهری زیباتر به دست آید. در این بین، جراح باید مواظب باشد تا تقویت ساختاری بینی نوک پهن را مختل نسازد و مجراهای عبور مسدود نشوند. اصلاح پل پهن استخوانی نیاز به تراش، و گاهی اوقات، جابه‌جایی استخوان‌های بینی دارد.

کوچک کردن بینی نوک پهن با رینوپلاستی

یکی از رایج‌ترین خواسته‌های متقاضیان انجام عمل بینی نوک پهن داشتن بینی کوچک‌تر است. علت ناخشنودی چه پهن بودن، یا اندازه سوراخ‌های بینی باشد، چه نیمرخی نازیبا، بسیاری از داشتن بینی‌ای شکایت دارند که به طور نامتناسبی برای صورت‌شان بزرگ است. کوچک کردن بینی نوک پهن، یا رینوپلاستی کوچک کننده (عمل جراحی زیبایی بینی برای کوچک کردن بینی)، یکی از متداول‌ترین عمل‌هایی است که جراح زیبایی بینی انجام می‌دهد.

چگونه بینی نوک پهن کوچک می‌شود ؟

در عمل جراحی بینی نوک پهن برای کوچک کردن بینی گوشتی، با برداشتن، تراشیدن یا جابه‌جایی غضروف و استخوان بینی فرم کوچک‌تری از بینی به دست می‌آید. این عمل از طریق ایجاد برش‌های کوچک درون سوراخ‌های بینی نوک پهن صورت می‌گیرد که دسترسی به غضروف و استخوان تحتانی را ممکن می‌سازد. اگرچه ساختار تحتانی کوچک می‌شود، اما به پوست بیرونی دست زده نمی‌شود. پوست در طول فرایند بهبود منقبض می‌گردد تا با شکل جدید سازگاری یابد.

شاید لازم باشد تا با توجه به میزان مورد نظر کوچک کردن بینی، سوراخ‌های بینی نیز تنگ‌تر شوند تا تناسب در تمام قسمت‌ها حفظ شود. در چنین مواردی، برش‌های بسیار کوچک بر روی هر یک از سوراخ‌ها ایجاد می‌شود که تنها اندکی جای‌شان باقی می‌ماند و با چروک افتادن بین سوراخ بینی و صورت به چشم نمی‌آیند.

مزایا

بیمارانی که عمل جراحی زیبایی بینی گوشتی ‌شان را به دست جراح زیبایی می‌سپارند، از مزایای گوناگون برخوردار می‌گردند.
بهتر شدن تقارن صورتبینی بیش از اندازه بزرگ تقارن کل صورت را به هم می‌زند. بینی پس از کوچک شدن با چشم‌ها، دهان و گونه‌ها متناسب می‌شود و به این ترتیب هماهنگی بین تمامی اجزاء صورت به دست می‌آید.

شکل زیباتر بینی

بینی بسیار پهن یا دارای برآمدگی‌ها و برجستگی‌های قابل توجه نازیبا است و جلوه‌ای ناخوشایند دارد. کوچک کردن بینی این مشکلات را با کاهش ناهماهنگی‌ها و صاف کردن بینی به گونه‌ای برطرف می‌سازد که پس از عمل زیبایی بینی، بینی جدید با دیگر اجزاء صورت متناسب می‌شود.

بهبود یافتن کیفیت زندگی

بیماری که از داشتن بینی بزرگ شرمسار است، اعتماد به نفس خود را در تمامی زمینه‌های زندگی از دست می‌دهد. با کوچک کردن اندازه‌ی بینی و متناسب ساختن آن با دیگر اجزاء صورت، بیمار با اعتماد به نفسی بازیافته از کیفیت بالاتر زندگی لذت می‌برد.


عمل ترمیم بینی

عمل ترمیم بینی

Revision Rhinoplasty یا عمل ترمیمی بینی عملی است برای بازسازی و اصلاح ایراد هایی که در اثر جراحی قبلی به وجود آمده است.در برخی موارد  جراح  بینی به نکات ریزی توجه نکرده و باعث به وجودن آمدن نقص های کوچک می شود که باعث می شود بیمار از جراحی زیبایی بینی خود رضایت کامل را نداشته باشد.مثلا اگر در عمل اول به بزرگ بودن توربینیت های بینی توجهی نشود بیمار برای عمل ترمیمی بینی دوباره به متخصص مراجعه کرده و نقایص عمل اول برای اصلاح گرفتگی بینی انجام  می شود.برای ترمیم بینی جراح به موقعیت قرار گیری غضروف های درون بینی و همچنین ایراد های به وجود آمده در عمل اول توجه می کند.همچنین موقعیت بینی پیش از جراحی زیبایی بینی اول نیز بررسی می شود.

جراحی زیبابی بینی نوک پهن

بعد از اینکه بیمار برای جراحی زیبایی بینی اقدام می کند انتظار دارد جراح بینی نوک پهن خوب بتواند تمامی عیب های بینی وی را بررسی کند و بتواند بینی جدید را طوری برای وی ترمیم کند که از تمامی جوانب با صورت وی هم خوانی داشته باشد. در این مواقع سوراخ های بینی و پشت بینی  و دیگر نقاط تغییر پیدا می کند.این جراحی زیبایی بینی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد زیرا بینی باید به صورت اصولی بازسازی شود تا بعد از گذشت چند سال بینی با مشکلات دیگر مواجه نشود زیرا در این صورت بینی به عمل ترمیمی بینی احتیاج خواهد داشت که پچیده تر و همچنین هزینه بر تر خواهد بود.

جراح بینی خود را با دقت انتخاب کنید

برای اینکه بخواهیم جراحی بینی استخوانی انجام بدهیم در ابتدا باید جراح بینی خوبی را انتخاب کنیم زیرا بسیاری از افرادی که نیاز به جراحی ترمیم بینی پیدا کرده اند این مرحله مهم پیش از جراحی بینی را با جدیت دنبال نکرده اند و یا اینکه تنها قیمت ارزان را ملاکی برای انتخاب جراح بینی خود قرار داده اند .بسیاری از این افراد از جراحی بینی استخوانی خود پشیمان شده اند هر چند که عمل ترمیمی بینی می تواند تا حدود زیادی مشکلات این گونه افراد را برطرف کند اما در برخی از موارد حاد که بینی به مقدار زیادی در جراحی بینی اولیه آسیب دیده شده است بینی این افراد تنها مقداری بهبود پیدا میکند و به زیبایی قبل از جراحی زیبایی بینی نخواهد شد.پس برای اینکه جراحی برای عمل زیبایی بینی خود انتخاب کنید مقداری دقت داشته باشید و پرس و جوی لازم و کافی را از اطرافیان بکنید همچنین از بهترین روش ها دیدن نمونه ایی از جراحی های گذشته جراح بینیمورد نظر شما می باشد.شما می توانید در فیلم زیر نمونه هایی  از جراحی های دکتر علی میقانی را مشاهده کنید.


بی هوشی در جراحی زیبایی بینی

بی هوشی در جراحی زیبایی بینی

اغلب افرادی در مورد بیهوشی در جراحی زیبایی بینی سوالات زیادی دارند ،اینکه آیا عمل جراحی زیبایی بینی تحت بی هوشی عمومی است و آیا میتوان با بی حسی موضعی نیز انجام داد؟ و نیز در مورد سایر سوالات ،ابهامات بیهوشی در جراحی زیبایی بینی در این مقاله صحبت می شود.
امروزه با پیشرفت دستگاهها و تکنولوژی پیشرفته بیهوشی و نیز داروی جدید بیهوشی به همراه پیشرفت در علم بیهوشی ، توصیه به استفاده از بیهوشی عمومی است . جراحی زیبایی بینی با بی حسی موضعی به جز در موارد محدود و عمل مجدد ،مانند کوچک کردن پره های بینی توصیه نمیشود.
باید دو هفته قبل از عمل زیبایی بینی از مصرف آسپرین و ویتامین E و روغن ماهی وامگا3 نیزمکمل های گیاهی ( مثل جینکو- جنزینگ- سیر- ) داروهایی که باعث رقیق شدن خون میباشند پرهیز نمود همچنین از مصرف دخانیات بخصوص سیگار و قلیان به مدت 2 هفته قبل از عمل زیبایی بینی خودداری نمود.
در صورتیکه بیماری خاصی دارید و یا داروی خاصی را مصرف میکنید باید جراح زیبایی بینی خود را مطلع نمایید و نیز به پزشک متخصص بیهوشی در روز عمل اطلاع دهید.
حداقل 8 ساعت قبل از جراحی بینی استخوانی باید ناشتا باشید و چیزی نخورید
بهتر است شب قبل از عمل نیز غذای سبک میل کرده باشید.
در بیمارستان چند ساعتی قبل از عمل یک قرص به شما داده میشود که این قرص باعث کاهش استرس و اضطراب و نیز کاهش فشار خون حین عمل زیبایی بینی میشود.
نکته مهم قبل از بیهوشی :چون بعد از عمل زیبایی بینی شما توسط پانسمان بسته میباشد. باید با دهان نفس بکشید و قبل از بیهوشی نیز این کار یعنی تنفس با دهان را تمرین کنید.

در روز عمل در بخش بیمارستان به شما سرم وصل میگردد.که تنها مرحله دردناک این زمان است از طریق سرم داروی بیهوشی تزریق میشود به بدن که باعث میگردد به خواب عمیق فرو بروید
متخصص جراحی زیبایی بینی بی هوشی توسط ماسک و نیز لوله ای از راه دهان ،اکسیژن به بدن میرساند.
در طول عمل که حدودا 2 ساعت طول میکشد توسط تجهیزات متصل شده به بدن بیمار ،فشار خون ، نبض و علائم حیاتی به صورت مرتب کنترل میشود.

بعد از اتمام عمل ترمیمی بینی بیمار ظرف چند دقیقه به هوش می آید و به بخش ریکاوری منتقل میگردد.

در این زمان به دلیل وجود پانسمان داخل بینی نمیتوان از راه بینی تنفس کرد و باید از راه دهان تنفس انجام داد .

بعد از عمل زیبایی بینی ممکن است مختصری گلو درد وجود داشته باشد که به دلیل اثر فشار لوله بیهوشی است که ظرف چند روز آینده بهتر میشود.

بعد از عمل نیز باید حداقل 6 ساعت چیزی خورده نشود و شروع رژیم غذایی با خوردن سوپ است و بعد از تحمل رژیم غذایی میتوان از بیمارستان مرخص شد .به دلیل وجود آثار داروی بیهوشی از رانندگی کردن بلافاصله بعد از جراحی بینی استخوانی پرهیز شود.


عمل جراحی بینی نوک پهن

جراحی بینی نوک پهن

جراحی زیبایی بینی در میان پنج روش جراحی پلاستیک محبوب ترین شیوه است . برای بیمارانی که از اندازه و شکل بینی،  ناراضی هستند جراحی زیبایی بینی  را انتخاب میکنند، ،  از آنجا که بینی  قطعا برجسته ترین ویژگی های صورت، تغییر اندازه و شکل آن می تواند تاثیر فوق العاده ای در ظاهر داشته باشند.  جراحی زیبایی بینی تا حد زیادی می تواند در بهبود تعادل ویژگی های صورت،  به بیماران در بالا بردن اعتماد به نفس کمک کند.. اگر شما در نظردارید جراحی زیبایی بینی انجام دهید در این بخش با ماهمراه باشید

می‌گویند ایرانی‌ها هفت برابر دیگر مردم جهان برای جراحی زیبایی بینی پا پیش می‌گذارند و جالب اینجاست که بر اساس همین آمارها، بینی 50 درصد متقاضیان این عمل واقعا به دستکاری نیازی ندارد. انجمن تحقیقات راینولوژی ایران اعلام کرده است سالانه بیش از 80 هزار مورد جراحی زیبایی بینی در کشور انجام می‌شود و در واکنش به این ارقام، روانپزشکان می‌گویند نگاه بسیاری از مراجعان به نازیبایی بینی‌شان، غیرواقعی و حتی گاهی بیمارگونه است.

روانپزشکان و حتی بسیاری از متخصص جراحی زیبایی بینی بر این باورند که تصویر آرمانی که برخی مراجعان از زیبایی دارند باعث می‌شود از جراحی بینی نتیجه دلخواه را نگیرند و درنتیجه یا یک عمر با بینی که دوستش ندارند بسازند یا داوطلب انجام جراحی‌های مجدد شوند. اگر از نظر شما هم بینی‌تان وصله‌ای ناجور روی صورت‌تان است و می‌خواهید بدانید جراحی زیبایی بینی توانایی برطرف کردن کدام‌یک از ایرادهای بینی را دارد، گفته‌های دکتر عبدالجلیل کلانتری‌هرمزی، استاد جراحی پلاستیک را  بخوانید.

بینی‌ نوک پهن است؟

اگر به‌خاطر بینی نوک پهن به جراح زیبایی مراجعه می‌کنید، دعا کنید شانس با شما یار باشد چراکه بعضی از مراجعانی که بینی پهنی دارند با جراحی از پس رفع مشکل‌شان برمی‌آیند و برای بعضی‌های دیگر کار به این خوبی‌ها پیش نمی‌رود. اگر برای کوچک کردن بینی نوک پهن خود به پزشک مراجعه می‌کنید یا عیب بینی خود را صرفا پهنی ذکر می‌کنید، متخصصان چاره‌ای جز برداشتن قسمت زیادی از گوشت بینی شما نخواهد داشت و حتی با وجود چنین اصلاحی مشکل پهنی بینی شما به طور کامل رفع نخواهد شد چراکه در این نوع عمل جراحی زیبایی بینی محدودیت وجود دارد و جراح برای اینکه از پهنای پره‌های بینی بکاهد یا جلوی پهن شدن بینی را در زمان خندیدن بگیرد، باید عمل جراحی زیبایی بینی وسیعی انجام دهد و عضلات زیادی را قطع کند که این کار ممکن است به خودی خود به سلامت بینی در بعضی موارد لطمه وارد کند.

چه نتیجه‌ای می‌گیرید؟

زمانی که پایه‌های بینی را به هم نزدیک می‌کنیم باید شرایط تنفس بیمار را هم در نظر بگیریم. اگر این عمل بیش از اندازه انجام شود، ممکن است بیمار دچار مشکلات تنفسی شود بنابراین نزدیک کردن پره‌ها تا رسیدن به اندازه ایده‌آل در همه موارد قابل انجام نیست یا در صورت انجام این عمل هم امکان دارد که صددرصد موفقیت‌آمیز نباشد.


هدف از جراحی های زیبایی بینی

هدف از جراحی زیبایی بینی

هدف از جراحی زیبایی بینی، زیبا نمودن افراد مطابق با فرهنگ و سلایق جامعه است. در هر جامعه ای تعریف بینی زیبا متفاوت است. در تاریخ اولین کسی که اقدام به آنالیز صورت کرد لئوناردو داوینچی بود. او توسط خطوط موازی صورت را  به سه بخش مساوی تقسیم کرد که بطور ساده از بالا به پایین شامل قسمتهای زیر می باشد:

1. از ابتدای پیشانی تا ابتدای بینی
2. از ابتدای بینی تا انتهای آن
3. از انتهای بینی تا چانه

بررسی زوایای بینی جزء لا ینفک مراحل قبل از عمل زیبایی بینی است. برای راینولوژیست (متخصص بینی) عکس های گرفته شده از بیمار ( شامل نماهای روبرو، رخ در حال لبخند، نیمرخ دوطرف، مایل دو طرف و قاعده بینی ) مانند نوار قلب برای متخصص قلب است.
همچنین از معیارهای مهم دیگر تعیین عمل زیبایی بینی زوایای مرتبط با آن می باشند.

- یکی از زوایای مهم در جراحی زیبایی بینی زاویه بین لب و خط خنده است که میزان سربالائی بینی را تعیین میکند. این زاویه در مردان باید 90 تا 100 درجه باشد، ولی در خانمها به خصوص افرادی که کمی کوتاه قد می باشند این زاویه باید بیشتر باشد (100تا 110).

- زاویه بین بینی و پیشانی، میزان زاویه بین قاعده بینی و پیشانی را نشان می دهد و معمولا در جراحی زیبایی بینی اقدام به عمیق کردن آن می شود.

از دیگر فاکتورهای زیبا شناختی بینی میزان برجستگی آن یا پروژکشن است. معمولا برجستگی بینی افراد نرمال است ولی در بعضی افراد برجستگی بینی در آنها از حالت عادی بیشتر یا کمتر باشند. اغلب اوقات در جراحی زیبایی بینی سعی می شود پروژکشن تغییر نکند.

قاعده بینی یا پره ها نیز مسئله مهمی است. بزرگی پره ها یا پهن بودن آنها می تواند به وسیله کوچک کردن پره ها از طریق عمل زیبایی بینی برطرف شود.

یکی از مهمترین و جذابترین امکانات در جهت انجام عمل زیبایی بینی بهتر، استفاده از امکانات سخت افزاری، نرم افزاری می باشد، ضمن آنکه بسیاری از اقدامات قبل و بعد از عمل جراحی قابل ردیابی است.  قبل از هر عمل بینی استخوانی پزشک اقدام به گرفتن عکس دیجیتال می کند. معمولا برای این موضوع، دوربین با وضوح تصویر بیش از 3 مگاپیکسل کافی است واین کار می تواند در مطب نیز انجام شود. آنالیز صورت به وسیله نرم افزار بهترین اقدام است که توسط پزشک در مطب انجام می شود. این کار با نرم افزارهای آنلاین نیز قابل انجام است.

معمولا توسط پزشک یک عکس احتمالی از بعد از عمل با استفاده از نرم افزار به بیمار ارائه می شود. با این حال تاکید می شود که این عکس به هیچ وجه قطعی نبوده ونتیجه نهایی به نوع پوست و پاسخ بیمار به جراحی بینی نوک پهن و همچنین تکنیک جراح بستگی دارد. در استفاده از روش کامپیوتری می توان تغییرات مورد نظر جراح و بیمار را در عکس ها اعمال نموده و باعث کاهش اضطراب بیمار از نتیجه راینوپلاستی شد. البته علاوه بر مزیت های ذکر شده، این عکس ها می توانند پیشنهاد کننده عملهای زیبایی دیگری مانند تقویت چانه نیز باشد. در هر عمل زیبائی بینی 8 تا 15 درصد شانس عمل مجدد یا (  ( REVISION وجود دارد. بعد از عمل نیزگرفتن عکس مجدد به فواصل یک، سه، شش  و دوازده ماه ضروری است .

نیمرخ بینی در خانمها با قوس به درون بهتر است اما در آقایان پشت بینی صاف شکیل تر می باشد.
در نمای نیمرخ به خصوص در بعضی خانمهای ایرانی چانه کوچک است و نیاز به تقویت چانه مشاهده می شود که حدودا 20 درصد افراد جامعه را شامل می شود. در پایان تاکید می شود که نتیجه نهائی عمل یکسال بعد مشاهده می شود و از هر گونه عمل جراحی زیبایی بینی مجدد مگر به صورت محدود تا یکسال بعد ازعمل بهتر است اجتناب  شود.