سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بینی بزرگ یا پهن ( گوشتی )

بینی بزرگ یا پهن ( گوشتی )

برخی از بینی‌ها از روبه‌رو و تمام رخ نیز ویژگی‌هایی را به نمایش می‌گذارند که دلخواه صاحبان‌شان نیست. آنچه این تصویر تمام‌رخ را نازیبا می‌سازد، معمولاً بینی گوشتی یا بینی نوک پهن یا گرد و پلی است که آن هم از میزان دلخواه پهن‌تر است. غضروف‌ بینی نوک پهن با دقت تغییر شکل و تراش داده می‌شود تا اندازه نوک کاهش یابد و ظاهری زیباتر به دست آید. در این بین، جراح باید مواظب باشد تا تقویت ساختاری بینی نوک پهن را مختل نسازد و مجراهای عبور مسدود نشوند. اصلاح پل پهن استخوانی نیاز به تراش، و گاهی اوقات، جابه‌جایی استخوان‌های بینی دارد.

کوچک کردن بینی نوک پهن با رینوپلاستی

یکی از رایج‌ترین خواسته‌های متقاضیان انجام عمل بینی نوک پهن داشتن بینی کوچک‌تر است. علت ناخشنودی چه پهن بودن، یا اندازه سوراخ‌های بینی باشد، چه نیمرخی نازیبا، بسیاری از داشتن بینی‌ای شکایت دارند که به طور نامتناسبی برای صورت‌شان بزرگ است. کوچک کردن بینی نوک پهن، یا رینوپلاستی کوچک کننده (عمل جراحی زیبایی بینی برای کوچک کردن بینی)، یکی از متداول‌ترین عمل‌هایی است که جراح زیبایی بینی انجام می‌دهد.

چگونه بینی نوک پهن کوچک می‌شود ؟

در عمل جراحی بینی نوک پهن برای کوچک کردن بینی گوشتی، با برداشتن، تراشیدن یا جابه‌جایی غضروف و استخوان بینی فرم کوچک‌تری از بینی به دست می‌آید. این عمل از طریق ایجاد برش‌های کوچک درون سوراخ‌های بینی نوک پهن صورت می‌گیرد که دسترسی به غضروف و استخوان تحتانی را ممکن می‌سازد. اگرچه ساختار تحتانی کوچک می‌شود، اما به پوست بیرونی دست زده نمی‌شود. پوست در طول فرایند بهبود منقبض می‌گردد تا با شکل جدید سازگاری یابد.

شاید لازم باشد تا با توجه به میزان مورد نظر کوچک کردن بینی، سوراخ‌های بینی نیز تنگ‌تر شوند تا تناسب در تمام قسمت‌ها حفظ شود. در چنین مواردی، برش‌های بسیار کوچک بر روی هر یک از سوراخ‌ها ایجاد می‌شود که تنها اندکی جای‌شان باقی می‌ماند و با چروک افتادن بین سوراخ بینی و صورت به چشم نمی‌آیند.

مزایا

بیمارانی که عمل جراحی زیبایی بینی گوشتی ‌شان را به دست جراح زیبایی می‌سپارند، از مزایای گوناگون برخوردار می‌گردند.
بهتر شدن تقارن صورتبینی بیش از اندازه بزرگ تقارن کل صورت را به هم می‌زند. بینی پس از کوچک شدن با چشم‌ها، دهان و گونه‌ها متناسب می‌شود و به این ترتیب هماهنگی بین تمامی اجزاء صورت به دست می‌آید.

شکل زیباتر بینی

بینی بسیار پهن یا دارای برآمدگی‌ها و برجستگی‌های قابل توجه نازیبا است و جلوه‌ای ناخوشایند دارد. کوچک کردن بینی این مشکلات را با کاهش ناهماهنگی‌ها و صاف کردن بینی به گونه‌ای برطرف می‌سازد که پس از عمل زیبایی بینی، بینی جدید با دیگر اجزاء صورت متناسب می‌شود.

بهبود یافتن کیفیت زندگی

بیماری که از داشتن بینی بزرگ شرمسار است، اعتماد به نفس خود را در تمامی زمینه‌های زندگی از دست می‌دهد. با کوچک کردن اندازه‌ی بینی و متناسب ساختن آن با دیگر اجزاء صورت، بیمار با اعتماد به نفسی بازیافته از کیفیت بالاتر زندگی لذت می‌برد.