سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی هوشی در جراحی زیبایی بینی

بی هوشی در جراحی زیبایی بینی

اغلب افرادی در مورد بیهوشی در جراحی زیبایی بینی سوالات زیادی دارند ،اینکه آیا عمل جراحی زیبایی بینی تحت بی هوشی عمومی است و آیا میتوان با بی حسی موضعی نیز انجام داد؟ و نیز در مورد سایر سوالات ،ابهامات بیهوشی در جراحی زیبایی بینی در این مقاله صحبت می شود.
امروزه با پیشرفت دستگاهها و تکنولوژی پیشرفته بیهوشی و نیز داروی جدید بیهوشی به همراه پیشرفت در علم بیهوشی ، توصیه به استفاده از بیهوشی عمومی است . جراحی زیبایی بینی با بی حسی موضعی به جز در موارد محدود و عمل مجدد ،مانند کوچک کردن پره های بینی توصیه نمیشود.
باید دو هفته قبل از عمل زیبایی بینی از مصرف آسپرین و ویتامین E و روغن ماهی وامگا3 نیزمکمل های گیاهی ( مثل جینکو- جنزینگ- سیر- ) داروهایی که باعث رقیق شدن خون میباشند پرهیز نمود همچنین از مصرف دخانیات بخصوص سیگار و قلیان به مدت 2 هفته قبل از عمل زیبایی بینی خودداری نمود.
در صورتیکه بیماری خاصی دارید و یا داروی خاصی را مصرف میکنید باید جراح زیبایی بینی خود را مطلع نمایید و نیز به پزشک متخصص بیهوشی در روز عمل اطلاع دهید.
حداقل 8 ساعت قبل از جراحی بینی استخوانی باید ناشتا باشید و چیزی نخورید
بهتر است شب قبل از عمل نیز غذای سبک میل کرده باشید.
در بیمارستان چند ساعتی قبل از عمل یک قرص به شما داده میشود که این قرص باعث کاهش استرس و اضطراب و نیز کاهش فشار خون حین عمل زیبایی بینی میشود.
نکته مهم قبل از بیهوشی :چون بعد از عمل زیبایی بینی شما توسط پانسمان بسته میباشد. باید با دهان نفس بکشید و قبل از بیهوشی نیز این کار یعنی تنفس با دهان را تمرین کنید.

در روز عمل در بخش بیمارستان به شما سرم وصل میگردد.که تنها مرحله دردناک این زمان است از طریق سرم داروی بیهوشی تزریق میشود به بدن که باعث میگردد به خواب عمیق فرو بروید
متخصص جراحی زیبایی بینی بی هوشی توسط ماسک و نیز لوله ای از راه دهان ،اکسیژن به بدن میرساند.
در طول عمل که حدودا 2 ساعت طول میکشد توسط تجهیزات متصل شده به بدن بیمار ،فشار خون ، نبض و علائم حیاتی به صورت مرتب کنترل میشود.

بعد از اتمام عمل ترمیمی بینی بیمار ظرف چند دقیقه به هوش می آید و به بخش ریکاوری منتقل میگردد.

در این زمان به دلیل وجود پانسمان داخل بینی نمیتوان از راه بینی تنفس کرد و باید از راه دهان تنفس انجام داد .

بعد از عمل زیبایی بینی ممکن است مختصری گلو درد وجود داشته باشد که به دلیل اثر فشار لوله بیهوشی است که ظرف چند روز آینده بهتر میشود.

بعد از عمل نیز باید حداقل 6 ساعت چیزی خورده نشود و شروع رژیم غذایی با خوردن سوپ است و بعد از تحمل رژیم غذایی میتوان از بیمارستان مرخص شد .به دلیل وجود آثار داروی بیهوشی از رانندگی کردن بلافاصله بعد از جراحی بینی استخوانی پرهیز شود.