سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا جراحی ترمیمی بینی انجام دهیم؟

چرا جراحی ترمیمی بینی انجام دهیم؟

علت های فراوانی برای جراحی ترمیمی بینی می توان بیان کرد. پر واضح است که هر چقدر این عیوب بیشتر باشد احتمال رسیدن به نتیجه مطلوب کاهش پیدا می کند.کسانی که متقاضیان عمل ترمیمی بینی هستند معمولا دارای مشکلات زیر هستند.
تیغه یا همان اسکلت بینی اگر محکم نباشدبه مرور زمان باعث افتادگی نوک بینی می شود.این نوع از مشکلات  با جراحان متبحر برطرف خواهند شد.

مشکلات برطرف شده در عمل ترمیمی بینی

اگر غضروف هایی که باعث به وجود آمدن قوز بینی شده است به مقدار مناسب برداشته نشده و بینی همچنان دارای برآمدگی است.این نقص به جا مانده از جراحی اول را به راحتی می توان برطرف کرد.
مشکلاتی مانند کجی بینی و انحراف بینی اگر در عمل زیبایی بینی اول اصلاح نشده است با جراحی ترمیمی قابل حل است.
هنگامی که بافت بینی بیشتر از حد نیاز برداشته شده است و با این امر در قسمت پشت و یا دیواره بینی باعث ایجاد فرورفتگی شده و یا بینی بیش از اندازه سربالا شده است.این مشکلات به تجربه  مهارت بالای جراح نیاز دارد و برای حل آن معمولا در ابتدا به محم کردن اسکلت بینی می پردازند و غضروف ها و یا استخوان ها از قسمت های دیگر همان شخص مانند غضروف درون بینی  و یا لاله گوش  برداشته می شود.این جراحی زیبایی بینی مقداری سخت بوده و نمی توان نتیجه آن را به خوبی حدس زد.
مشکل ترین عمل ترمیمی بینی زمانی است که پوست در هنگام عمل اول و یا بعد از آن آسیب دیده باشد. گاهی اوقات حتی  ترمیم برای این بیماران مقدور نیست.

چه میزان جراحی ترمیمی بینی تاثیرگذار است؟

از آنجایی که شرایط یک بینی عمل نشده کاملا با بینی های کار شده متفاوت است.جراح باید بسیار متبحر بوده و تا بتواند با تجربه بالای خود آماده ترمیم هر نوع نقصی باشد.بیمار باید به درستی قبل از عمل بررسی شود و جراح بینی با توجه به توانایی خود اقدام به عمل بکند.تمامی شرایط نیز باید با بیمار در میان گذاشته شده تا توقع آنها نسبت به عمل زیبایی بینی بالا نباشد  و عیب ها و محدودیت های این جراحی بینی را بداند تا علاوه بر زیبایی سلامتی شخص نیز حفظ شود.پس می توان گفت میزان موثر بودن این جراحی به نقایص شما و مهارت جراح بستگی خواهد داشت.

چه زمانی باید عمل ترمیمی بینی انجام بگیرد؟

هنوز هم بین جراحان مختلف در باره جواب این سوال اختلاف نظرهایی وجود دارد.گاهی اوقات پیشنهاد می شود که حداقل 1سال از انجام عمل زیبایی بینی اول گذشته باشد و پس از آن برای عمل ترمیمی بینی تصمیم گیری شود.اما گاهی هم گفته شده که بعضی از نقایص بینی را قبل از یک سال می توان برطرف کرد.ایراداتی مانند از بین بردن برآمدگی استخون کوچکی که جراح بینی فراموش کرده و بعد از اینکه از اولی عمل زیبایی بینی شش ماه گذشته باشد به راحتی عمل ترمیمی برای این امر صورت می گیرد.در هر صورت جراح شما با معاینه می توان این تصمیم را بگیرد.

اهمیت انتخاب جراح بینی در عمل ترمیمی بینی

در برخی از موردهای عمل ترمیمی بینی به علت ایرادات فراوان جراح با مشکل روبه رو شده و مجبور است که از بافت های دیگر برای اصلاح موقعیت به وجود آمده استفاده کند. مخصوصا زمانی که در قسمت های سوراخ بینی و بالای حلقه بینی فرورفتگی ایجاد شده باشد برداشتن غضروف از منطقه دیگر در عمل ترمیمی صورت می گیرد.جراح  به نوع بینی شخص از لحاظ استخوانی و گوشتی بودن توجه می کند و با آنها درباره نتیجه جراح بینی ترمیمی صحبت می کند تا انتظارات بیماران بعد از عمل ترمیمی بینی واقع بینانه باشد.به دلایل گفته شده جراح بینی باید بتواند برای این بینی های آسیب دیده راه حل جراحی مناسبی را ارائه دهد تا بینی بتواند ترمیم پیدا کند و مشکلات بینی تا حد قابل ملاحظه ایی کاهش پیدا کند .