سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عمل زیبایی بینی: انواع روش ها و نتایج

عمل زیبایی بینی: انواع روش ها و نتایج

عمل زیبایی بینی، که با عنوان رینوپلاستی نیز شناخته می شود، می تواند موجب بهبود ظاهر و تناسب بینی، افزایش هماهنگی اعضای صورت و همچنین افزایش اعتماد به نفس فرد شود. به علاوه، توسط عمل زیبایی بینی، می توان مشکلات تنفسی و یا اختلالات ناشی از ضربه و آسیب به بینی و یا نقص مادرزادی را بر طرف کرد. این روش می تواند سایز کلی بینی، نوک بینی، پل و سوراخ های بینی را تغییر دهد.
جراحان متخصص زیبایی در کلینیک جدیدترین تکنیک های عمل زیبایی بینی را ارائه خواهند که به طور قطع، می تواند بهترین شکل را به صورت شما بدهد.

عمل زیبایی بینی می تواند ساختارهای بینی را از طریق پیوند غضروف جدا شده از سایر نواحی بدنتان، بزرگ تر کند. معمولا، قطعه ای از غضروف ناحیه ی سپتوم (تیغه ی بین حفره های بینی) به این منظور مورداستفاده قرار می گیرد. گاهی اوقات قطعه ای از غضروف گوش و به ندرت بخشی از غضروف دنده استفاده می شود.
اگر دچار انحراف در ناحیه ی سپتوم هستید، می توان آن را درست کرد و برآمدگی های داخل بینی را کاهش داد تا موجب بهبود تنفس شویم. وقتی که ساختارهای درونی بینی به شکل دلخواه تغییر کردند، پوست و سایر بافت های بینی در جای خود قرار داده می شوند و محل برش ها بسته می شود. می توان از برش های اضافه تر در چین های طبیعی حفره های بینی استفاده کرد تا بتوان سایز آن ها را تغییر داد.
جراح بینی شما در صورتی که بر روی سپتوم جراحی انجام شده باشد، برای حفاظت از بینی به مدت یک هفته پس از عمل زیبایی بینی از آتل و تیوب هایی درون حفره های بینی استفاده می کند. معمولا عمل زیبایی بینی یک تا دو ساعت طول می کشد، با وجود این که ممکن است این عمل، بر اساس روشی که برای عمل زیبایی بینی مورد استفاده قرار می گیرد، مدت زمان بیشتری طول بکشد.

آیا عمل زیبایی بینی برای من مناسب است؟

عمل زیبایی بینی، یک روش کاملا منحصر بفرد است و شما طی مشاوره ی کامل با متخصص عمل زیبایی بینی تان به بهترین نتایج خواهید رسید. با وجود این که تقریبا امکان ایجاد هر نوع تغییر فیزیکی در بینی ممکن است، اما جراح متخصص در کلینیک زیبایی …. می تواند بهترین روش عمل زیبایی بینی را به شما ارائه دهد تا بر اساس ویژگی های خاص بینی شما و ارتباط آن با چارچوب کلی صورت، به یک نتیجه ی متعادل دست یابید.
بهترین کاندیداها برای عمل زیبایی بینی شامل موارد زیر هستند:
افرادی که رشد صورتشان کامل شده است؛ به طور کلی این عمل زیبایی بینی بر روی افراد 18 سال و بیشتر انجام می شود.
افرادی که از لحاظ فیزیکی سالم هستند.
افرادی که انتظارات مثبت دارند و اهداف خاص و در عین حال واقع بینانه برای بهبود ظاهرشان دارند.

آمادگی قبل از عمل زیبایی بینی

آماده سازی برای عمل زیبایی بینی در کلینیک شامل موارد زیر است:

  • انجام تست های آزمایشگاهی
  • گرفتن عکس از بینی برای این که بتوان از طریق نرم افزار کامپیوتری، نتایج احتمالی بعد از عمل زیبایی بینی را نشان داد. مصرف داروهای خاص یا تنظیم داروهای مصرفی کنونی شما.
  • ترک سیگار به منظور گرفتن بهترین نتیجه از عمل زیبایی بینی.
  • اجتناب از مصرف آسپیرین، داروها و مکمل های گیاهی ضد التهاب به دلیل افزایش خطر خونریزی.

انواع روش ها

با وجود انواع دیگر روش های عمل زیبایی بینی، دو روش اصلی رینوپلاستی شامل رینوپلاستی “باز” و رینوپلاستی “بسته” می باشد:

  • عمل زیبایی بینی باز به منظور تغییر شکل وسیع تر بینی انجام می شود. برش در نوار عمودی پوست ناحیه ی جداکننده ی سوراخ های بینی که کلوملا نام دارد، ایجاد می شود. سپس پوست و بافت های نرم از روی ساختارهای داخلی بینی به بالا برده می شود، بنابراین جراح قادر خواهد بود که آناتومی بینی را مشاهده کند.
  • عمل زیبایی بینی بسته، به منظور تغییر شکل های جزئی تر بینی استفاده می شود. برش ها را می توان درون بینی ایجاد کرد. سپس پوست بینی از غضروف و استخوان هایی که به چارچوب بینی شکل می دهند، جدا می شود. با نمایان شدن این اجزا، می توان قسمت های مورد نظر از غضروف و استخوان را برداشت یا تغییر شکل داد یا این اجزا را بزرگتر کرد تا بتوان به شکل جدید دلخواه رسید.
  • عمل ترمیمی بینی یا رینوپلاستی اصلاحی که برای تصحیح مشکلاتی که پس از عمل زیبایی بینی قبلی ایجاد شده، به کار می رود. با وجود این که این مشکلات می تواند بسیار جزئی باشد و به راحتی برطرف شود، ممکن است پیچیده تر نیز باشد که رینوپلاستی ثانویه را سخت تر می کند. عمل ترمیمی بینی نیز می تواند از طریق دو روش باز و بسته انجام شود.
  • رینوپلاستی پرکننده. این روش شامل استفاده از پرکننده های قابل تزریق است که حفره های بینی را پر می کند، زاویه های تند بینی را کمتر می کند و زاویه ی نوک بینی را به منظور ایجاد تقارن تغییر می دهد. برای مثال، جراح به جای این که یک برآمدگی بینی را بردارد، از پرکننده استفاده می کند تا آن سطح را صاف تر کند. پرکننده ها، با وجود این که موثر هستند، اما نتایج دائمی را ایجاد نمی کنند.

نتایج

عمل زیبایی بینی می تواند ظاهر شما را به طور چشمگیری تغییر دهد. کاملا طبیعی است که بلافاصله بعد از عمل، از ظاهر بینی تان ناراضی باشید. در این هنگام، بینی هنوز کاملا متورم است و ممکن است تا یک سال طول بکشد تا شکل اصلی بینی تان به طور کامل مشخص شود.
در طول این مدت، ممکن است تغییرات تدریجی در ظاهر بینی شما ایجاد شود تا به نتیجه ی ثابتی برسد. با وجود این که نتایج عمل زیبایی بینی دائمی هستند، جراحی بینی نمی تواند از تاثیرات سن جلوگیری کند. پیگیری وضعیت شما توسط متخصص جراحی زیبایی تان، برای به دست آوردن نتایج مورد نظرتان بسیار اهمیت دارد.

بهبودی پس از عمل زیبایی بینی

عمل زیبایی بینی، در کلینیک به صورت سرپایی انجام می شود و نیازی به بستری شدن ندارد. بهبودی شما به روشی که مورد استفاده قرار گرفته بستگی دارد.
اگر سایز بینی کوچک شده باشد، از گچ یا آتل و یا گاز درون بینی قرار داده می شود. از گچ بینی در خارج بینی همچنین به عنوان محافظ اولیه در زمان بهبودی بعد از عمل زیبایی بینی استفاده می شود. بخیه های شما قابل جذب خواهند بود و نیازی به کشیدن آن ها وجود ندارد
اگر برش در نوار عمودی بافت جداکننده ی سوراخ های بینی (کلوملا) ایجاد شده باشد، بخیه ها را باید پس از چهار تا هفت روز کشید.
تورم و پف کردگی بینی به مدت چندین هفته پس از عمل زیبایی بینی کاملا رایج است. اغلب مراجعین می توانند انجام فعالیت های سبک را پس از چند روز از سر بگیرند، اما چندین هفته طول می کشد تا بینی کاملا بهبود یابد تا بتوانند تمامی فعالیت های فیزیکی خود را انجام دهند.

خطرات و عوارض

تمامی عمل های جراحی، خطراتی را به همراه دارند. عوارض احتمالی ناشی از عمل زیبایی بینی شامل موارد زیر است:

  • تورم اطراف چشم ها
  • کبودی در اطراف چشم ها
  • خونریزی
  • عفونت
  • مشکلات تنفسی
  • کاهش حس بویایی (معمولا به دلیل تورم ایجاد می شود و موقتی است.)

مطالب مرتبط:

بینی نوک پهن

جراحی بینی استخوانی

عمل ترمیمی بینی