سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عمل جراحی بینی استخوانی

عمل جراحی بینی استخوانی

جراحی زیبایی بینی برای تمامی بینی ها امکان پذیر است با این تفاوت که شاید به دلیل داشتن ویژگی های منحصر به فرد بینی هر شخص نتیجه ایی متفاوت حاصل شود  .بینی ها به حالت های گوشتی و استخوانی تقسیم بندی می شوند التبه هر چند که نمی توان گفت در کشور ما بینی به طور کامل استخوانی و یا گوشتی است بلکه حالتی بین این دو می باشد .بینی های استخوانی نیزدارای ظاهری مخصوص هستند که جراح بینی می تواند تمامی عیب های آن را بر طرف کرده که موجب رضایت بیمار از ظاهر جدید خود خواهد شد .

جراحی زیبایی بینی

در طی عمل رینوپلاستی یا عمل زیبایی بینی اشکالات مختلف بینی را می‌توان برطرف کرد که برای مثال به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  •  بزرگ بودن اندازه بینی
  •  قوزدار بودن بینی
  •  افتادگی نوک بینی یا کم بودن زاویه بینی و لب
  •  پهن بودن بینی
  •  بزرگ بودن سوراخ های بینی
  •  جعبه ای شکل بودن نوک بینی
  • زیاد بودن فاصله نوک بینی تا صورت
  •  دررفتگی تیغه بینی وغیرقرینه بودن بینی
  •  دو شاخه بودن نوک بینی
  •  بینی زین اسبی متعاقب ضربه های قبلی و یا عمل زیبایی بینی انحراف تیغه بینی
  •  دفورمیتی های بعد از عمل زیبایی بینی

ساختار بینی های استخوانی

بینی های استخوانی معمولا این گونه شناخته می شوند که پوستی نازک دارند. پوست بینی حالت کشسانی بیشتری دارد  و جراح به دلیل همین ویژگی بینی  می تواند تغییرات مورد نظر خود را بر روی بینی راحت تراعمال کند.در بیشتر بینی های استخوانی بر آمدگی بر روی پشت بینی وجود دارد که در جراحی استخوانی به راحتی می توان این قوز را برداشت .

علل ایجاد بینی های استخوانی

در بینی های استخوانی قسمت های استخوانی شکل،بیشتر از بخش های غضروفی هستند این ساختار بینی می تواند بیشتر به دلایل مسائل ژنتیکی باشد و معمولا فرزندان آن را از خانواده خود به ارث می برند .اما برخی از عوامل محیطی هستند که در به وجود آمدن قوز و برآمدگی بینی موثرمی باشند مانند شکستگی های بینی و آسیب های وارد شده به بینی که تغییراتی را در بینی ایجاد می کنند.مثلا شاید در دوران نوجوانی صدمه های وارد شده منجر به رشد بیش از اندازه استخوان های بینی شده باشد.

مشکلات بینی های استخوانی

برآمدگی روی بینی معمولا در هارمونی صورت فرد تاثیر گذاشته و از زیبایی وی کم می کند .در بیشتر اوقات کسانی که بینی های استخوانی دارند از تصویر نیم رخ خود احساس رضایت ندارند و هیچ گاه متمایل به گرفتن عکس از این زاویه نیستند و به همین دلایل باعث می شود احساس خوشایندی نسبت به ظاهر خود نداشته باشند و یا اینکه اعتماد به نفس کمتری داشته باشند .پس از عمل زیبایی بینی ، بینی به گونه ایی بازسازی می شود که با دیگر اجزای صورت هماهنگی داشته باشد.

جراحی بینی استخوانی

در این گونه بیماران در ابتدا جراح بینی از اینکه بینی شکستگی و یا انحراف نداشته باشد مطمئن می شود تا مبادا در حین جراحی بینی استخوانی با مشکلاتی رو به رو  شود و همچنین اگر بینی دارای مشکلاتی دیگر است در همان جراحی تمامی نواقص را برطرف کند.مراحل ابتدایی جراحی بینی استخوانی همانند سایر جراحی های بینی انجام می گیرد و سپس جراح بینی با تراشیدن غضروف ها و استخوان های اضافی در ظاهر بینی تعادل ایجاد می کند.برای تراشیدن غضروف های بینی از ابزارها و تکنیک های مختلفی استفاده می شود .در جراحی بینی استخوانی جراح باید نهایت دقت را به خرج بدهد زیرا به دلیل وجود پوست بینی نازک تمامی تغییرات ایجاد شده و حتی ناهماهنگی های ریز نیز دیده خواهد شد.

رضایت بیمار بعد از جراحی بینی استخوانی

نتیجه جراحی بینی علاوه بر اینکه به نوع بینی بستگی دارد بر جراح نیز بستگی  زیادی خواهد داشت زیرا جراح بینی باید علاوه بر اینکه از علم جراحی بینی اطلاعات و تجربه لازم را داشته باشد باید به اندازه ایی با هنر و علم زیبایی شناسی صورت آشنایی داشته باشد تا بتواند خلاقیت لازم را در جراحی بینی استخوانی  به خرج بدهد.
سلیقه شخصی جراح می تواند تغییرات را به گونه ایی در بینی فرد ایجاد کند که فرد به زیبایی ایده آل خود دست پیدا کند به همین دلیل پیشنهاد می شود پیش از اینکه اقدام به عمل زیبایی بینی کنید حتما تحقیقات لازم را درباره جراح خود کرده باشید.
بینی های استخوانی دارای ساختار محکمی می باشند و نتیجه بینی استخوانی در بیشتر مواقع موجب رضایت  بیمار خواهد داشت هر چند که میزان رضایت افراد متفاوت است اما خانم ها و آقایان هم باید از نتیجه عمل زیبایی بینی خود انتظار معقولانه ایی داشته باشند و بعد از شش ماه  درباره نتیجه بینی قضاوت کنید.

مقایسه بهبودی بینی نوک پهن و بینی استخوانی

زمانی که مشکلات بینی به غضروف ها و استخوانهای  دو سوم فوقانی بینی مربوط باشد می توان با تغییر شکل دادن در تیغه بینی و کشیدن پوست نازک زیبایی بینی را برای فرد فراهم کرد که این روش ها در جراحی بینی استخوانی استفاده می شود اما در جراحی بینی گوشتی بافت نرم در بینی حجم بیشتری دارد و پوست بینی قطر زیادی دارد به همین دلیل بعد از اینکه از حجم پوستی بینی کاسته می شود تورم ناشی از عمل زیبایی بینی  مدت زمان بیشتری طول می کشد و بیمار برای اینکه بتواند نتیجه جراحی بینی خود را مشاهده کند باید صبر و شکیبایی بیشتری داشته باشد.

در چه سنی می توان عمل زیبایی بینی انجام داد ؟

در بچه ها محدودیت های مشخصی وجود دارد که مانع از عمل زیبایی بینی قبل از بلوغ کامل می‌شود.اغلب دختران درپایان 16سالگی و پسرها در پایان 18 سالگی به بلوغ کامل رسیده اند و میتوانند تحت عمل زیبایی بینی قرار گیرند. اصلاح عیوب بینی دراین سن باعث میشود اعتمادبه نفس نوجوان در یک زمان طلایی از زندگی وی بیشتر شود و نباید فراموش کنیم که در این زمان است که نوجوان نه تنها خودش را می‌شناسد بلکه احتمالاً آینده اش را پایه ریزی خواهد کرد. از طرف دیگر امروزه  تعداد قابل توجهی از متقاضیان عمل زیبایی بینی افراد بالای 40 سال هستند.

چکیده :

عاملی که باعث می شود به بینی فردی ویژگی استخوانی را نسبت دهیم پوست  بینی و ظاهر استخوانی آن است.در این نوع از بینی ها پوست بینی نازک و انعطاف پذیر است ،به طوری که جراح بینی در عمل زیبایی بینی تنها تمرکز خود را به بر طرف  کردن قوز و یا برآمدگی ها و همچنین نوک بینی می گذارد.این گونه بینی ها دارای اسکلت قوی  هستند و چون ساختمان بینی محکم است جراح کارراحت تری در پیش رو دارد .معمو.لا افرادی که دارای بینی های استخوانی هستند بعد از عمل زیبایی بینی تغییر زیادی می کنند.

مطالب مرتبط:

بینی نوک پهن

جراحی بینی استخوانی

عمل ترمیمی بینی