سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیگار کشیدن دشمن سلامتی قبل از عمل زیبایی بینی

سیگار کشیدن دشمن سلامتی قبل از عمل زیبایی بینی

انتخاب شیوه ی زندگی ناسالم می تواند راه رسیدن به یک جراحی زیبایی بینی موفق را مسدود می کند.بدون در نظر گرفتن نوع جراحی ،سیگار کشیدن اثر نامطلوبی بر روی بدن شما و سلامتی قبل از جراحی زیبایی بینی و بعد از عمل جراحی خواهد داشت.به همین دلیل  جراحان معمولا افراد سیگاری را جراحی نمی کنند و به آنها توصیه می کنند که هفته ها قبل از جراحی زیبایی بینی از سیگار کشیدن اجتناب کنند.حتی برای اطمینان از یک بهبود مناسب لازم است تا مدت زیادی بعد از جراحی زیبایی بینی نیز از سیگار کشیدن اجتناب شود.

دود سیگار حاوی کربن مونو اکسید است.این ماده به شدت توانایی سلول های قرمز را برای حمل اکسیژن در بدن کاهش می دهد به خصوص بهبود بافت ها را ضعیف کرده و راه مبارزه با عفونت را مسدود می کند.علاوه بر آن سیگار کشیدن منجر به تنگ شدن عروق خونی شده و همچنین خطر بزرگ شدن قلب و مشکلات تنفسی را افزایش می دهد.

مصرف مواد و الکل

یکی دیگر از شیوه های ناسالم زندگی که می تواند شما از داشتن جراحی های زیبایی منع کند و همچنین بر سلامتی قبل از عمل زیبایی بینی اثر بگذارد مصرف مواد و الکل است . توصیه می شود که چند هفته قبل از انجام هر گونه عمل زیبایی بینی از مصرف الکل و مواد غیر مجاز همانند سیگار اجتناب شود.در مقاله ی رویترز 2013 ،مطالعه ای که توسط ماریا الیاسن عضو موسسه ی ملی بهداشت عمومی در دانشگاه جنوب دانمارک واقع در کپنهاگ انجام شد نشان داد “کسانی معتاد به الکل هستند نسبت به افراد معمولی 73 درصد بیشتر در معرض عفونت بعد از عمل زیبایی بینی و 83 درصد بیشتر در معرض مشکلات تنفسی قرار می گیرند و همچنین  29 درصد بیشتر احتمال دارد که در واحد مراقبت های ویژه بستری شوند” به این دلیل که الکل سیستم ایمنی بدن را به خطر انداخته و واکنشی که در اثر فشار به غدد درون ریز وارد می شود را افزایش می دهد و این باعث افزایش خطر خونریزی و ضعف فرآیند بهبود خواهد شد.

در مورد استفاده ی مواد غیر مجاز ،این خطرات حتی بالاتر هم خواهد بود به طوریکه عوارض جانبی سیگار و الکل در برابر آن ناچیز است .

چاقی

اگر به شدت اضافه وزن دارید، دکترتان ممکن است به شما پیشنهاد دهد که وزن خود را کاهش دهید تا (ترجیحا) به وزن ایده آل خود برسید.این امر به ویژه برای عمل های جراحی که روی بدن انجام می شود مانند لیپوساکشن و فرم دادن به شکم که چربی های اضافه می تواند تنش بیشتری بر روی برش ها ایجاد کند ، اسکار ها را نمایان تر می کند.هرچند شما نتایج بهتر و ایمن تری خواهید گرفت. با این حال برای عمل هایی مانند عمل زیبایی بینی و جراحی پلک ممکن است کاهش وزن خیلی ضروی نباشد.

اما در حالت کلی ،کاهش وزن برای فرآیند بیهوشی که قبل از عمل زیبایی بینی انجام می شود ممکن است لازم باشد بنابراین داشتن وزن متعادل می تواند عوارض بیهوشی را کاهش دهد.

 

فشار خون بالا و اثرات آن بر سلامتی قبل از عمل زیبایی بینی

در حالت کلی امکان انجام عمل زیبایی بینی حتی با وجود فشار خون بالا نیز وجود دارد، به خصوص در موارد اضطراری .برای کنترل ضربان قلب و فشار خون در حین عمل زیبایی بینی داروهایی وجود دارد که بسیار سریع و موثر است. با این حال برای عمل زیبایی بینی ممکن است به شما توصیه شود که فشار خونتان را تا آنجایی که ممکن است در وضعیت متناسب قرار دهید.این کار عوارض احتمالی را در حین عمل زیبایی بینی کاهش می دهد.

اگر برای کنترل فشار خون دارو مصرف می کنید،در روز مشاوره دکتر خود را در این باره مطلع سازید.بدین وسیله دکتر شما می تواند تعیین کند که آیا این داروها بر روی جراحی و پروسه ی بهبود شما موثر است یا خیر . همین طور ممکن است داروهای جایگزین برای قبل از عمل زیبایی بینی و بعد از جراحی به شما پیشنهاد شود.

مطالب مرتبط:

بینی نوک پهن

جراحی بینی استخوانی

عمل ترمیمی بینی