سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جراحی زیبایی بینی: درمان کبودی صورت و دور چشم بعد از عمل

جراحی زیبایی بینی: درمان کبودی صورت و دور چشم بعد از عمل

صورت در معرض دید ترین قسمت بدن ماست و بینی در مرکز آن واقع شده و برجسته است لذا اشکالات ساختمانی بینی برای تمام افراد بوضوح قابل رویت است.
جراحی زیبایی بینی، افزون بر ایجاد تناسب درخود بینی، ارتباط خوشایندتری را بین بینی ودیگر اجزای صورت برقرار می کند. به همین دلیل نباید بینی را به عنوان عضوی مجزا و مجرد درنظر گرفت. رابطه تنگاتنگ بینی با پیشانی، چشم، لب وچانه به گونه ای است که هرنوع نقص دراجزای صورت می تواند براین ارتباط ظریف تأثیر گذارد. به عنوان مثال چانه کوچک ،موجب برآمده تر به نظر رسیدن بینی می شود. بی توجهی نسبت به تناسب بینی با اجزای صورت موجب عدم دسترسی به نتیجه رضایت بخش خواهد شد.

چه افرادی به جراحی زیبایی بینی نیاز دارند؟

معمولاً بهترین کاندیدا ها برای جراحی زیبایی بینی افرادی هستند که بینی نامتقارن دارند و یا بخشی  از بینی آن‌ ها شکل کلی بینی را خراب کرده است. افرادی که بینی بزرگ و بسیار پهن و یا حتی بسیار کوچک دارند معمولاً کاندیدای مناسبی برای بهبود شکل ظاهری بینی از طریق جراحی زیبایی بینی هستند.

دیگر افرادی که به عمل زیبایی بینی نیاز دارند بیمارانی هستند که دچار مشکلات ساختاری در بینی هستند. مشکلاتی که باعث می‌شود کیفیت زندگی کاهش پیدا کند.
معمولاً تصادف و یا وارد شدن ضربه به بینی از مهم‌ترین عوامل تغییر فرم بینی هستند. در اینگونه موارد نیز فرد کاندیدای مناسبی برای جراحی زیبایی بینی می‌باشد.

4 ویژگی مهم در رینوپلاستی (جراحی زیبایی بینی) مدرن

جراحی زیبایی بینی با حفظ عملکرد تنفسی همراه می‌باشد، بدین معنی که نه تنها تنفس بیمار پس  از جراحی دچار مشکل نمی‌شود، بلکه در صورت وجود مشکل تنفسی، بهبودی تنفس نیز حاصل می‌گردد.
عدم نیاز به قرار دادن تامپون بینی که در اکثر موارد با گرفتگی کامل بینی و خشکی دهان و نیز درد شدید هنگام خارج کردن آن همراه است.
بینی متناسب با سایر اجزای صورت و کاملاً طبیعی جراحی زیبایی بینی می‌شود و ظاهر بینی عمل شده را ندارد.
مقدار کبودی بینی و تورم به حداقل رسیده لذا، بیمار سریع تر فعالیت‌های اجتماعی خود را از سر می‌گیرد.
در جراحی زیبایی بینی که برای بهبود شکل ظاهری بینی انجام می‌شود، بخش‌های خاصی از بینی (استخوان و غضروف) تغییر داده می‌شوند تا هماهنگی بیشتری با سایر اجزای صورت برقرار گردد. برای این کار می‌توان از برش‌های جراحی زیبایی بینی بسیار کوچکی در داخل بینی استفاده کرد (رینوپلاستی بسته) و یا اینکه علاوه بر برش‌های فوق از برش کوچکی در دیواره بین  سوراخ‌های بینی استفاده کرد (رینوپلاستی باز).

آیا واقعا به عمل زیبایی بینی نیاز دارید؟

افرادی که قصد انجام عمل زیبایی بینی را دارند باید نکاتی را رعایت کنند. نکته اساسی این  است که متقاضیان جراحی زیبایی باید در تصمیم‌گیری خود دقت و تأمل کنند. در کشور ما بیش از 50درصد متقاضیان عمل زیبایی بینی نیازی به جراحی ندارند. جراح پلاستیک صورت و بینی با بررسی و معاینات دقیق باید بیماری را برای جراحی انتخاب کند که عمل زیبایی بینی به صلاحش باشد. در واقع، این جراح است که باید بیمار را توجیه کند که آیا جراحی کمکی به زیبایی چهره او می‌کند یا خیر، چرا که امروزه تعداد قابل توجهی از متقاضیان عمل زیبایی بینی، در عمل نیازی به جراحی پلاستیک ندارند.

چگونه بینی خود را بعد جراحی زیبایی بینی (رینوپلاستی) چسب بزنیم؟

1- ابتدا به حمام می رویم و چسب ها را با آب می شوییم هنگام شستشو دقت می کنیم چسب ها را نکنیم فقط با آب فراوان محل را می شوییم و می گذاریم چسب ها کاملاً خیس شود. سپس به دقت در حالی که آب روی صورتمان می آید چسب ها را می کنیم هنگام برداشتن چسبها باید از آسیب و خونریزی زیر جلدی جلو گیری کنیم.

2- سپس به دقت محل را خشک می کنیم. بعضی اوقات به علت وجود چسب پوست چرب می شود می توانیم کمی محل را الکل بزنیم و بگذاریم خشک شود تا چربی پوست از بین برود و جوشها کم شود.

3- چسب باریک بینی از نوع میکروپور آلمان تهیه می کنیم وبعد به ابعاد دو ونیم سانتی متر به دقت می بریم همچنین چهار برش به طول 15 سانتی متر تهیه می کنیم حالا میتوانیم اقدام به چسب زدن کنیم.

4- ابتدا از بالای بینی شروع به چسب زدن می کنیم هنگامی که پشت بینی را چسب می زنیم دقت می کنیم چسب بعدی پنجاه درصد چسب قبلی را بپوشاند دو لایه چسب از بالا به سمت نوک بینی طبق ترتیب ارایه شده می زنیم .

5- حالا نوبت چسب نوک بینی است، چسب 15 سانتی متری را طوری در دو طرف بینی می زنیم که در نوک بینی بتوانیم بینی را کاملا جمع کنیم و حتماً سعی می کنیم به سمت بالا کمی بینی را سر بالا کنیم. دو بار در دو محل کمی متفاوت این کار را انجام می دهیم وبعد ان با یک چسب 15 سانتی متری نوک بینی را به بالا می کشیم حالا تنها کار مانده مرتب کردن چسبها و چیدن اضافات ان است.

6- یادتان باشد در عمل زیبایی بینی (رینوپلاستی) چسب زدن بسیار مهم است و بهتر است به مدت دو ماه هفته ای دو بار زیر نظر پزشکتان چسب بزنید.

علت ایجاد کبودی پس از عمل زیبایی بینی

به دلیل نشت خون از مویرگ های آسیب دیده به بافت زیر پوست، کبودی ایجاد می شود. میزان کبودی از فردی به فرد دیگر متفاوت است و به عواملی مثل شدت جراحی بر روی استخوان های بینی، تکنیک های به کار گرفته شده و همچنین سیستم انعقاد خون فرد، بستگی دارد.
مواردی که باید به منظور کاهش و درمان کبودی بینی، به آن ها عمل کنید:

• استفاده از کمپرس سرد، طی 48 ساعت اول پس از عمل زیبایی بینی، ضروری است.
• کمپرس سرد، موجب باریک تر شدن رگ ها و مویرگ ها شده و تورم و کبودی را کاهش می دهد.
• کمپرس باید بر روی صورت قرار داده شود به گونه ای که گونه ها و اطراف چشم ها را بپوشاند.
• چنانچه قرار دادن یخ بر روی صورت موجب سردرد می شود، استفاده از آن را متوقف کنید.

به مدت یک هفته تا 3 روز پس از عمل زیبایی بینی، سر باید در زاویه ای 60 درجه بالاتر از سطح بدن قرار بگیرد. هنگام استراحت، دو بالش زیر سرتان قرار دهید. از مصرف آسپیرین و هر گونه داروی ضد درد (به جز مسکن های مجاز مثل کدئین و استامینوفن) خودداری کنید. از مصرف سیگار، مکمل های گیاهی و سیگار پرهیز کنید. این موارد به عنوان رقیق کننده های خون عمل می کنند و احتمال خونریزی زیر پوست و در نتیجه کبودی را افزایش می دهند.

درمان کبودی صورت و دور چشم بعد از عمل زیبایی بینی

کبودی اطراف چشم ها یکی از نگرانی های اصلی متقاضیان عمل زیبایی بینی است. کبودی،  به شکل های مختلفی، از زرد کمرنگ تا سیاه تیره و تورم اطراف چشم، خود را نشان می دهد. متقاضیان عمل زیبایی بینی، در این مورد، ابراز نگرانی و ترس می کنند. واقیت این است که کبودی و تیرگی پوست اطراف چشم ها، پس از جراحی زیبایی بینی طبیعی است و به سرعت، پس از گذشت یک هفته، محو خواهد شد. بنابراین نیازی به نگرانی نیست.

برای بسیاری از افرادی که تمایل به انجام عمل مرسوم جراحی زیبایی بینی (رینوپلاستی) دارند، کبودی و سیاهی اطراف چشم که پس از این عمل اتفاق می افتد، باعث ایجاد نگرانی می شود. اینترنت پر شده است از انواع عکس هایی از مراجعین رینوپلاستی که پس از جراحی زیبایی بینی، رنگ دور چشمانشان تغییر کرده است و این تغییر رنگ از زرد کمرنگ تا سیاه متفاوت است و این امر می تواند برای کسی که می خواهد تحت عمل زیبایی بینی قرار گیرد، تا حدی نگران کننده باشد. هرچند برخی از مراجعین، خوش شانس خواهند بود و بهبودی سریع همراه با کمی یا هیچ میزان از کبودی اطراف ناحیه برش و یا چشم ها را تجربه می کنند، واقعیت این است که کبودی و سیاهی اطراف چشم ها، از اثرات طبیعی این عمل زیبایی بینی و تا حدی قابل انتظار هستند.

بلافاصله پس از عمل زیبایی بینی، معمولا کبودی شدیدی وجود ندارد. یک روز پس از عمل جراحی، کبودی افزایش می یابد و روز دوم، به بیشترین میزان می رسد. پس از گذشت روز دوم، به تدریج کبودی رو به بهبودی می رود. یک هفته پس از عمل زیبایی بینی، زمانی که شما برای کشیدن بخیه ها و برداشتن گچ روی بینی مراجعه می کنید، تقریبا کبودی صورتتان، محو شده است.

کبودی پس از رینوپلاستی، تا حد زیادی می تواند به تکنیک هایی که طی این عمل به کار برده شده اند، بستگی داشته باشد. به این که آیا استئوتومی انجام شده است و استخوان های بینی طی این عمل زیبایی بینی دچار شکستگی شده اند؟

آیا در بافت نرم بینی برش ایجاد شده است؟ اگر پاسخ هر دو سوال مثبت باشد، پس برای تجربه ی کمی ورم و کبودی و یا شاید ایجاد چشمانی شبیه راکون، طی زمانی که بدنتان در حال بهبودی آسیب ایجاد شده در اثر عمل زیبایی بینی است، خود را آماده کنید.
کبودی و سیاهی اطراف چشم ها، که اغلب پس از عمل زیبایی بینی ایجاد می شود، به دلیل تغییر رنگ سطح زیر پوست، توسط خون تجمع یافته در اثر پارگی رگ های خونی آسیب دیده ایجاد می شود. میزان کبودی و تغییر رنگ صورت، به نوع روشی که انجام شده است و همچنین میزان مهارت جراح متخصص بستگی دارد. جراحان متخصص با تجربه و ماهر، همواره مراجعینشان را برای خطرات و عوارض احتمالی عمل زیبایی بینی،طی دوران بهبودی آماده می کنند. عمل به توصیه ها و نکات ارائه شده توسط جراح، می تواند به بهبودی سریع تر و راحت تر و به دست آوردن نتایج بهینه از عمل زیبایی بینی، کمک کند.