سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ماساژ بینی بعد از جراحی بینی

ماساژ بینی بعد از جراحی بینی

ماساژ بینی

ماساژ بینی که برای کاهش میزان تورم هاى  ناشی از عمل زیبایی بینی توصیه می شود ، می تواند به بیمار در جهت تسریع و بهبود ورم های بینی کمک نماید ، البته ماساژ بینی در بینی های گوشتی موثر تر بوده و توصیه ی بیشتری به آن می شود .هم چنین در بعضی از بینی ها که دارای  استخوان های پهن و ضخیم هستند ، می توان از ماساژژ بینی استفاده کرد.
انواع ماساژ بینى؛
دو نوع ماساژ براى بینى انجام مى گیرد یکى براى قسمت هاى برامده بینى که به صورت وارد کردن مختصر فشار بر روى استخوان بینى هست.
نوع دوم مواقعى که پوست به استخوان بینی چسبیده باشد می توان از ماساژ بینی به صورت بلند کردن موضعی پوست همان ناحیه استفاده کرد. این نوع ماساژ کمتر انجام مى شود و بیشتر نوع اول جهت کاهش تورم کنارهاى بینى توصیه مى شود که در زیر به آن پرداخت مى شود.

روش انجام ماساژ برای بینی های جراحی شده

برای شروع  بهتر است رو به روی آینه بایستید و با استفاده از شست 2 دست از بالا به پایین بینی ، کنار هاى بینى را ماساژ  دهید. انگشت شست خود را به آرامی در طرفین بینی قرار دهید و به سمت گونه ها ماساژ دهید سعی کنید بیشتر نواحی استخوانی را تحت فشار قرار دهید . ماساژ بینی باید طوری باشد که بینی شما به کمک انگشتتان به سمت گونه ها کشیده شود.
دقت داشته باشید که در هنگام ماساژ دادن، فشار ایجاد شده باید به نحوی باشد که فرد مختصری احساس درد کند. از فشار دادن بیش از اندازه بینی که منجر به درد شدید شود جدا خودداری کنید و همچنین بینی خود را در هنگام ماساژ به سمت چپ یا راست حرکت ندهید .
همانطور که بیان شد ماساژ بینی جهت کاهش تورم بینی به خصوص در ناحیه استخوانی بینی استفاده می شود.

زمان انجام ماساژ

ماساژ بینی قبل از برداشتن تامپون ها و گچ روی بینی ممنوع است . مناسب ترین زمان برای این کار بعد از استحمام و قبل از چسب زدن برروی بینی  است البته این اقدام در زمان هایی که چسب روی بینی شما قرار دارد نیز بلا مانع است .

مدت زمان ماساژ
هربار که فرصت دارید به مدت ده دقیقه این کار را انجام دهید البته بهتر است روزى حداقل چهار بار صورت گیرد.
تا حدود دو تا سه ماه بعد از عمل انجام ماساژ کنار هاى بینى موثر هست.

ویژگی های بینی زیبا

یک بینی زیبا دارای چه ویژگی هایی است؟ آیا یک تعریف مشخصی برای بینی زیبا وجود دارد ؟

محققین برای بررسی و مشخص نمودن یک بینی زیبا ، آنالیز صورت را بر روی  افراد زیبا با بینی های  زیبا را انجام داده اند.که بر اساس آن علاوه بر زوایا و اندازه های خود بینی ، تناسب بینی با سایر اجزا صورت را بررسی کردند.
تعدادی از معیار های زیبایی بینی در این مقاله ارایه می شود.جراح بینی در ارزیابی های قبل از عمل زیبایی بینی ،حین معاینه و بررسی عکس های قبل از عمل ، ایرادات بینیی را مشخص می کند و بر اساس معیار های زیر طرح عمل زیبایی بینی زیبا را معین می کند.
به طور کلی ،هدف از عمل زیبایی بینی علاوه بر رفع ایرادات آن با حفظ عملکرد تنفسی بینی ، دست یابی به بینی زیبا بر اساس معیار های زیبایی ثابت شده است.

ویژگی های بینی زیبا

نمای رو برو

در نمای روبرو صورت به 5 قسمت مساوی تقسیم می شود .
کناره بیرونی صورت تا کناره بیرونی چشم و از کناره بیرونی چشم تا کناره داخلی چشم و دو کناره های داخلی چشم ها ، باید با هم برابر باشند.بینى زیبا بهتر است در 1/5 میانی صورت واقع باشد.

تقارن بینى با صورت

در نمای روبرو خطی که از وسط پیشانی تا وسط چانه کشیده می شود باید از وسط ابرو ها و وسط نوک بینی و لب های بالا و پایین بگذرد.
هر گونه انحراف در بینی و لب ها و صورت قابل تشخیص هست.

خط زیبایى بینى

در نمای روبرو خطی که از زیر ابرو ها  تا نوک بینی کشیده می شود، باید خط منحنی و بدون شکستگی باشد .به این خط ، خط زیبایی بینی گفته می شود.

طول بینی ایده آل

اندازه طول بینی در نمای روبرو RT برابر با اندازه محل تماس لب ها تا چانه SM است.

نوک بینى زیبا

نوک بینی از 4 نقطه مشخص می شوند که باید یک لوزی را تشکیل دهند.

پهناى استخوانى بینى

اندازه پهنای استخوانی بینی حدود 80 درصد پهنای پایه بینی ایده آل است.

پهناى پایه بینى

معیار زیبایى بینى دیگر آن است که پهنای پایه بینی باید به اندازه پهنای چشم باشد. روش  محاسبه صحیح پهناى بینی به این صورت است که اگر خطی از گوشه داخلی چشم هاکشیده شود ، پهنای بینی باید در بین این خطوط قرار گیرد.
این اندازه حدود 3/5سانتى متر است.

پره هاى بینى

برآمدگی پره های بینی  باید به سمت پایین و کنار کشیده باشند.

نمای نیم رخ

در نمای نیم رخ صورت به سه قسمت مساوی تقسیم می شود.

  1. یک سوم بالایی از بالای صورت تا زیر ابرو
  2. یک سوم میانی از زیر ابرو تا زیر بینی
  3. یک سوم پایینی از زیر بینی تا چانه که در این قسمت ، فاصله زیر بینی تا وسط لب ها بهتر است نصف فاصله وسط لب ها تا زیر چانه باشد.

ارتفاع بینى

برآمدگی بینی از صورت یا همان ارتفاع بینی AT برابر با 67 درصد طول بینی RTهست.
اندازه ارتفاع فاصله عمودی از صورت تا نوک بینی هست و طول بینی فاصله ریشه بینی تا نوک بینی هست.

معیار دیگر بررسى ارتفاع بینى

اندازه فاصله پایه بینى یا کناره هاى بینى (A) برابر هست باارتفاع یا بلندى بینى از صورت که همان فاصله نوک بینى از صورت در نماى نیم رخ هست (B) .
A=B

روش دیگر بررسى ارتفاع بینی

در نمای نیم رخ  خطی که  به طور عمود  از لب بالا به  فاصله عمودی بین صورت تا نوک بینی کشیده می شود ، قسمت جلوتر از این خط باید 50تا60 درصد ارتفاع بینی باشد.

پشت بینى

در نمای نیم رخ ، اگر خطی از ریشه بینی تا نوک بینی کشیده شود،
در خانم ها ، پشت بینی باید حدود 2 میلیمتر پایین تر از این خط باشد.
در آقایان، پشت بینی باید مماس با این خط باشد.

زاویه بینى با لب

در نماى نیم رخ خطى که پایین و بالاى سوراخ بینى را به وصل مى کند با خط عمود بر لب ها زاویه اى را مى سازند بنام زاویه لب با بینى (nasolabial angel)
ایده آل این زاویه در خانم ها حدود 100تا110 درجه و در آقایان حدود 90 تا95 درجه است.

زاویه بینی و پیشانى

در نما نیم رخ زاویه بین بینی و پیشانی و انتهای ابرو بر روی  یک خط واقع هست.این خط از وسط مژه و چین بالای ابرو می گذرد.
زاویه که پیشانی با بینی (nasofrontal angle) می سازد  باید بینى 115تا135 درجه باشد.
زاویه ای که بینی با صورت میسازد حدود 30تا40 درجه باشد و البته ایده آل ترین  حالت آن است که زاویه حدود 36 درجه باشد.

ویژگی بینی زیبا

زاویه  بین پایه بینی و نوک بینی باید بین 30تا45 درجه باشد .

نمای پایین بینى

در این نما بینی باید در یک مثلث متساوی الاضلاع قرار گیرد و ستون پایه بینی و اندازه سوراخ هاى بینى حدود دو برابر نوک بینی باشد.
سوراخ ها به شکل قطره اشک و محور آنها از پایین به بالا به هم نزدیک شوند.

البته معیارهای زیبایی فراوانی وجود دارد که جراح زیبایی بینی بر اساس آنها و نیز معیارهای زیبایی جامعه و نیز خواسته های بیمار برای فرد طراحی مناسبی را جهت عمل زیبایی بینی انجام خواهد داد.