سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفاوت عمل زیبایی بینی باز و بسته

تفاوت عمل زیبایی بینی باز و بسته

عمل زیبایی بینی را با دوروش بسته و باز انجام می دهند.  در روش های قدیمی تر بیشتر از روش بسته جهت جراحی بینی  استفاده می کردند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی در برخی موارد از جراحی بسته استفاده میکنند. در این مقاله می پردازیم به تفاوت عمل زیبایی بینی باز و بسته تا با هر دو روش جراحی بینی و مزایای آن ها بیشتر آشنا شوید.

عمل زیبایی بینی با روش بسته  (CLOSE)

در روش بسته برشها از داخل بینی زده می شوند و بعد از آن پوست توسط وسیله ای مخصوص بالا نگه داشته می شود تا جراح بینی بتواند روی بینی کار انجام دهد. دید چشم در این روش کمتر است. در این روش از طریق برش های داخلی که بالا و پایین داده می شوند، غضروفهای نوک بینی را اصلاح میکنند و بیرون می کشند.  روش بسته بیشتر برای افرادی که قوز کوچکی دارند و نمی خواهند تغییرات خاصی در نوک بینی ایجاد گردد مناسب است. در این روش درد و تورم کمتر است و ترمیم ها سریعتر انجام میگیرد.

مزایای روش بسته

  • درد و تورم کمتر
  • جای بخیه و برشی بر روی پوست دیده نمی شود
  • زمان عمل کوتاهتر 

عمل زیبایی بینی با روش باز  (OPEN)

در روش بسته برشی در بین سوراخ های بینی یا همان ناحیه کلوملا می زنند. در این روش پوست بینی را بلند می کنند و جراح می تواند تمامی قسمت های بینی را مشاهده کند و راحتتر و با دقت بیشتر زیر دید مستقیم عمل زیبایی بینی را انجام دهد. این نکته را باید بدانید که برش پره های بینی هیچ ربطی به جراحی باز و بسته ندارد و جهتت  کوچک کردن سوراخ های بینی برش داده می شود و در هر دو روش جراحی اگر پره های بینی بزرگ باشد جهت کوچک کردن آن باید برش داده شود.

مزایای روش باز

  • دید جراح بهتر است
  • قدرت مانور و توانایی انجام عمل در این روش بیشتر است 
اکثر پزشکان ترجیح می دهند که از روش باز جهت عمل زیبایی بینی استفاده نمایند زیرا دید بهتری از آناتومی بینی دارند و اگر بینی بر اثر تصادف یا ضربه ای دفرمه شده باشد  یا اینکه فرد دچار انحراف بینی شدیدی به همراه کجی بینی باشد ترجیح می دهند که حتما از روش جراحی باز استفاده نمایند.
عمده ترین تفاوت عمل زیبایی بینی باز و بسته بین نحوه برش آن می باشد. که در روش باز برش در ناحیه کلوملا زده می شود که با تبحر پزشک و مراقبت های لازم بعد از عمل زیبایی بینی جای برش به مروز زمان از بین می رود و باقی نمی ماند 

اقدامات لازم قبل و بعد عمل زیبایی بینی

در این مقاله مختصری از اقدامات لازم قبل و بعد عمل زیبایی بینی ارائه مى شود . با مطالعه و اجرای این آموزش ها ، نتیجه جراحی خوبی برای شما به دست خواهد آمد. خواهشمند است مقاله اقدامات لازم قبل و بعد جراحی بینی را قبل از عمل مطالعه نمایید و از ساعات ابتدایی بعد از عمل زیبایی بینی ، اجرای آنها را شروع نمایید .

آموزش ها:

عمل زیبایی بینی یا رینوپلاستی جهت تغییر ظاهر بینی شما و ایجاد ارتباط مناسب بینی با صورت انجام می گیرد و نتیجه عمل بعد از یک سال مشخص می شود . پس بعد از عمل زیبایی بینی باید از صبر و حوصله زیادی برخوردار باشید .
با توجه به تنوع بینی و مشکلات آنها ، نتایج بعد از عمل از فردی به فرد دیگر متفاوت هست . به این دلیل نباید نتیجه عمل زیبایی بینی خود را با فرد دیگر مقایسه کنید.
پانسمان روی بینی ، گچ یا اسپلیت نام دارد که یک هفته بعد از عمل زیبایی بینی برداشته می شود. در این زمان بخیه های بینی نیز کشیده می شوند . پانسمان داخل بینی مش نام دارد و به طور معمول 2 روز بعد از عمل زیبایی بینی از بینی خارج می گردد.
تا سه هفته بعد از عمل زیبایی بینی از فین کردن پرهیز نمایید و در صورت نیاز بینی خود را با ملایمت و دستمال کاغذی تمیز نمائید.

کاهش تورم و کبودی:

  • عمل زیبایی بینی می تواند باعث مواردی مانند : کبودی زیر چشم و یا تورم اطراف بینی و یا خون ریزی از بینی بعد از  عمل شود . نگران نباشید ،همگی این موارد در عرض یک تا دو هفته بر طرف می شوند . با انجام اقدامات زیر می توانید باعث بهبود این موارد شوید.
  • مصرف آناناس طبیعى یا آب آن و البته نه به صورت کمپوت می تواند باعث کاهش تورم بعد از عمل زیبایی بینی شود.
  • از قرار گرفتن در معرض آفتاب و یا لامپ های پر نور پرهیز نمایید زیرا باعث تورم بینی می شود.
  • استفاده از کمپرس یخ را یک ربع ساعت در اطراف بینی و زیر چشم گذاشته و سپس برداشته شود. حداکثر مدت زمان استفاده از کمپرس سرد 2 تا 3 روز بعد از عمل زیبایی بینی هست.
  • استفاده از کمپرس گرم زمانی مورد نیاز است که بعد ااز 2 تا 3 روز کبودی زیر چشم باقی مانده باشد.

رژیم غذایی :

از مصرف غذاهای گرم و یا غذاهایی که نیاز به جویدن زیاد دارند پرهیز نمایید . استفاده از آب میوه های طبیعی به کاهش تورم بینی و صورت کمک می کند.بهتر است از نی استفاده نشود.

فعالیت های بدنی و ورزشی :

  • بهتر است از لبخند زدن و حرکات بیش از حد صورت به مدت یک هفته پرهیز نمایید.
  • از فعالیت های جسمانی سنگین اجتناب کنید و بیش از حد معمول به استراحت بپردازید. حداقل میزان مرخصی یک هفته است.
  • برای حداقل 10 الی 14 روز از مکالمه تلفنی یا فعالیت های اجتماعی بیش از حد و تماس جنسی اجتناب نمایید.
  • برای یک ماه از شنا کردن پرهیز نمایید . ورزش هایی مانند تردمیل و دویدن را حداقل 2 ماه بعد از عمل زیبایی بینی،مى توانید شروع کنید.
  • از ورزش های فیزیکی مانند فوتبال بهتر است تا شش ماه پرهیز نمایید.

استحمام کردن و آرایش کردن :

  • شب قبل از عمل زیبایی بینی استحمام نمایید و حمام کردن بعد از عمل بهتر است که به کمک همراه انجام گیرد. به این صورت که موهای شما توسط فرد دیگر شسته شود و بدن خود را نیز جداگانه شستشو دهید. بهتر است برای شستشو از وان استفاده کنید . پانسمان و گچ بینی بهتر است خیس نشود . بهتر است قبل از مراجعه جهت برداشتن گچ بینی استحمام کرده و صورت خود را نیز بشویید تا گچ یا پانسمان روی بینی شل شود.
  • دندانهایتان را با مسواک نرم ، مسواک کنید و از دستکاری روی لب بالایی پرهیز کنید تا بینی بی حرکت بماند.
  • بعد از جدا شدن گچ بینی می توان از لوازم آرایشى استفاده نمود.

سایر اقدامات لازم قبل و بعد عمل زیبایی بینی:

  • در صورت نیاز پانسمان بینی را می توانید تعویض کنید .
  • به مدت یک هفته لباس دکمه ای بپوشید که از جلو یا عقب بسته می شوند . از پوشیدن پلیور ، تی شرت و بلوزهای یقه اسکی خودداری کنید .
  • برای حداقل یک ماه از بکار بردن عینک آفتابی که بر پل بینی فشار وارد می کند اجتناب نمایید . بهتر است از عینک هایی که فِرِم سبک دارند استفاده کنید.
  • لنزهای تماسی را می توان پس از 2 تا 3 هفته بعد از عمل زیبایی بینی استفاده کرد.