سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زمان انجام عمل ترمیمی بینی

زمان انجام عمل ترمیمی بینی

حتماً باید 6 ماه و بهتر است که یک سال از عمل اول شما گذشته باشد تا بتوان جهت انجام عمل ترمیمی بینی اقدام نمود.

موارد قابل اصلاح با عمل ترمیمی بینی:

  1. رفع قوز روی بینی.
  2. اصلاح نوک بینی و افتاگی آن.
  3. اصلاح پهنای بینی در قسمت استخوان.
  4. اصلاح کجی بینی تا سر حد امکان.
  5. اصلاح سر بالایی زیاد نوک بینی.
  6. بزرگتر کردن بینی تا سر حد امکان در مورد بینی که در عمل زیبایی بینی قبلی بیش از حد کوچک شده است.

مواد مورد نیاز جهت اصلاح بینی در عمل ترمیمی بینی:

جهت انجام عمل زیبایی بینی (هم عمل اولیه هم ترمیمی) جهت بازسازی ساختار بینی به غضروف نیاز داریم. در کل 2 منبع برای دستیابی به غضروف وجود دارد:

  • منبع داخلی
  • منبع خارجی

دکتر قارونی در جراحی‌های خود فقط از غضروف داخلی یعنی غضروف‌های خود بیمار استفاده می‌نماید و اعتقادی به استفاده از غضروف خارجی که از بدن بیمار نیست ندارند (غضروف با منبع خارجی از بیماران دیگر و یا غضروف جسد و یا پروتزهای پلاستیکی بدست می‌آید).

 در بدن هر فرد 3 محل وجود دارد که می‌توان از آن‌ها جهت بدست آوردن غضروف استفاده کرد:

  1. بینی
  2. گوش
  3. دنده

بهترین بانک غضروف خود بینی است در واقع دیواره وسط بینی که بینی را به دو قسمت تقسیم می‌کند و به آن سپتوم یا تیغه بینی می‌گوییم بهترین بانک غضروف بدن است که می‌توان از مازاد غضروف‌های آن جهت شکل‌دهی به مناطق دیگر بینی و پیوند زدن غضروف به آن مناطق استفاده نمود.
اگر در عمل زیبایی بینی اولیه که برای فرد انجام شده باشد تمام غضروف‌های موجود در بانک سپتوم استفاده شده باشد و دیگر غضروفی وجود نداشته باشد باید به فکر استفاده از غضروف سایر بانک‌ها باشیم که منظور غضروف گوش و دنده است. استفاده از غضروف گوش جهت عمل زیبایی بینی باعث ایجاد بد شکلی گوش نخواهد شد و پس از مدتی کاملاً گوش بیمار بهبود می‌یابد در مواردی که نیاز به غضروف بیشتری برای عمل ترمیمی بینی وجود داشته باشد از غضروف دنده استفاده خواهد شد که این کار هم به غیر از ایجاد خط بخیه در محل دنده مشکل دیگری به  همراه ندارد. البته بدست آوردن غضروف دنده حین عمل زیبایی بینی بالقوه می‌تواند با خطرات هم همراه باشد که که در دست جراح با تجربه احتمال آن ناچیز است.

عمل ترمیمی بینی با نتیجه ایده آل؟

باید متذکر شوم که در صورت وجود نقایص قابل چشم پوشی در عمل اول انجام عمل ترمیمی بینی خیلی به صلاح نیست و در ضمن باید 6 ماه و بهتر از آن‌ 2-1 سال از جراحی اولیه گذشته باشد تا بتوان جراحی ترمیمی را انجام داد.
بیاد داشته باشید انجام عمل ترمیمی بینی برای بار دوم و سوم و …. با خطراتی نیز همراه خواهد بود.