سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رینوپلاستی

رینوپلاستی

امروزه داشتن یک بینی زیبا دغدغه بسیاری از افراد است و همه روزه تعداد زیادی جراحی زیبایی بینی صورت میپذیرد. از بین تمام اعمال زیبائی ، جراحی بینی که اصطلاحاً ” رینوپلاستی ” نامیده می شود از ویژگی های خاصی برخوردار است چهره بعد از انجام عمل زیبایی بینی دچار تغییرات  چشمگیری میشود ، از این رو انتخاب یک پزشک مجربب کمک بزرگی به شما در به دست آورن نتیجه ی مطلوب میکند. عمل زیبایی بینی چیزی بیشتر از مهارت جراحی است و در حقیقت تلفیقی از علم و هنر است . جراحی زیبایی بینی قبل از هر چیز یک پزشک است و فاکتورهای پزشکی و روانی که  باعث شده یک فرد سالم با میل خودش برای انجام یک جراحی مراجعه کند رابه خوبی درک می کند ، هدف جراح این است که ظاهر بیمار را در طی اعمالی که به دقت برنامه ریزی شده اند زیباتر کند.
اگر قصد جراحی زیبایی بینی دارید باید به این نکته توجه داشته باشید که قبل از عملی کردن تصمیم خود باید فاکتورهای زیبایی بینی را بسنجید .
در نظر گرفتن این موضوع کمک بزرگی در رابطه با جراحی زیبایی بینی به شما میکند .
زمانی که برای عمل زیبایی بینی به پزشک مراجعه میکنید معیارهای مختلفی مد نظر قرار میگیرد.

  • زاویه بینی با پیشانی
  • زاویه بینی با صورت
  • ارتفاع بینی و مقیاس با دیگر اجزا صورت
  • عرض و پهنای بینی در مقایسه با چشم و دیگر اجزا

عمل بینی نوک پهن

در ابتدا به معرفی بینی نوک پهن میپردازیم ، بینی های گوشتی دارای پوست ضخیم و غدد سباسه فراوان و باز بودن سوراخ های پوست  است که معمولا غضروف این نوع بینی ها ضعیف میباشد و بینی بیشتر شامل پوست و چربی می باشد و معمولا نوک بینی افتاده است و شامل پرهای باز و ضخیم می باشد شکل گیری بینی در عمل زیبایی بینی با کار روی بافت سخت یعنی استخوان وغضروف انجام میگیرد و اصولا هیچگونه دستکاری در پوست صورت نمیپذیرد. در پوست های بسیار ضخیم گاهی مقداری از بافت چربی آزاد ممکن است برداشته شود ولی به هیچ وجه نباید خود پوست نازک شود چون احتمال آسیب به آن و متعاقبا بد شکلی شدید بینی بسیار زیاد است. متاسفانه ترمیم این اشکالات بسیار مشکل و گاهی غیر ممکن است.

ویژگی بینی زیبا

بینی شما باید به خوبی معاینه و بررسی شود

این معاینه باید طبق اصول زیبایی شناسی مورد بررسی قرار بگیرد، یک جراح متبحر و با تجربه در این زمینه به خوبی ایرادات بینی شما را بررسی کرده و با دقت به رفع آنها می پردازد.

در این بخش سعی بر توضیح دادن این موضوع جهت آگاهی متقاضیان عمل زیبایی بینی خواهم کرد چرا که کافی است بینی شما 1% با چیزی که انتظار زیبایی آن را داشتید متفاوت باشد.ظاهر چهره شما تغییر خواهد کرد و این موضوع تا آخر عمر اعتماد به نفس و آرامش شما را خواهد گرفت.بینی می تواند زیبا باشد که حالت طبیعی خود را داشته باشد و به صورت نمای غیر طبیعی نداده باشد جهت حفظ این معیار باید اصول و جزییات استاندارد آن رعایت شود.

ویژگی بینی های زیبا و استاندارد :

یک بینی زیبا از نظر موارد زیر باید متناسب باشد و زوایای قرار گیری آن بر روی صورت باید دقیق و اصولی باشد

  1. زاویه بینی با پیشانی
  2. زاویه بینی با صورت
  3. ارتفاع بینی و مقیاس با دیگر اجزا صورت
  4. عرض و پهنای بینی در مقایسه با چشم و دیگر اجزا
  5. ….

انتخاب جراح خوب برای بینی

انتخاب جراح بینی می تواند تاثیرات به سزایی در نتیجه ی بینی شما بعد از عمل زیبایی بینی داشته باشد

یک جراح دلسوز و با تجربه تمامی مراحل جراحی ( قبل ، حین و بعداز عمل زیبایی بینی) همراه شما خواهد بود و نکات لازم در جهت حفظ سلامت و زیبایی شما را خاطر نشان کرده و موارد ویژه و لازم را لحاظ می کند.

همانطور که می دانید در این میان جراح نقش مهمی را درهر سه مرحله ایفا میکند و عامل اصلی تعیین کننده ی نتیجه عمل زیبایی بینی میباشد.
واضح است که مهمترین قسمت یعنی خود جراحی کاملا به جراح بستگی دارد ولی نباید از تاثیر جراح در قبل و بعد از عمل زیبایی بینی غافل شد.
یک جراح خوب باید قبل از عمل زیبایی بینی تمام مسائل مربوطه را بررسی کند.
به طور مثال مرکز جراحی یا بیمارستان همراه با تجهیزات و پرسنل مربوطه و
بخصوص متخصص بیهوشی مجرب…همگی بستگی به انتخاب جراح دارد.
جراح باید با دقت و وسواس فراوان تیم خود را انتخاب کند.
مهمترین وظیفه ی یک جراح در هر نوع عمل جراحی بخصوص جراحی های زیبایی حفظ سلامت بیمار میباشد.

بینی گوشتی

بینی‌ نوک پهن به بینی‌هایی اطلاق می‌شود که پوست روی بینی‌ ضخامتی بیش از اندازه داشته باشد. اگر بینی‌ را به دو نیمه بالایی و پایینی تقسیم کنیم، پوست قسمت پائین یا نوک بینی‌ ضخامت بیشتری نسبت به نیمه بالایی دارد. ضخامت پوست تا حد زیادی به وجود غدد چربی‌ درون آن بستگی دارد، هرچه این غدد بیشتر و بزرگتر باشند،، پوست ضخیم‌تر به نظر می‌رسد. این پوست‌ها خصوصیتشان چرب بودن بیش از حد آنان است. شاید دیده باشید که در روی پوست قسمت پایین بینی‌ برخی‌ افراد دانه‌های سیاه رنگی‌ وجود دارد. در حقیقت این دانه‌ها، چربی‌هایی هستند که هنگام خروج از پوست و در مجاورت هوا به رنگ سیاه در می‌آیند. در افرادی که پوست ضخیم و چرب دارند این دانه‌ها بیشتر دیده می‌شود. بنابراین خصوصیت بینی‌ نوک پهن ضخیم بودن پوست آنهاست که باعث بزرگ و حجیم شدن قسمت پایینی آن می‌گردد. همچنین نوک بینی‌ نیز افتادگی دارد. 

عمل زیبایی بینی یک هنر است

پیش از این گفتیم که

عمل زیبایی بینی یک عمل جراحی بسیار تکنیکی و ظریف بوده و آمیزه‌ای از علم وهنر می‌باشد.

عمل زیبایی بینی نیازمند ذوق هنری بسیار بالا و دقت مضاعف در زمان جراحی است . البته تجارب و تبحر جراح بینی تاثیر به سزایی بر روی نتیجه ی بینی بعد از عمل خواهد داشت .

دقت در انتخاب جراح از مواردی است که باید به نسبت تمامی موارد اهمیت ویژه تری به آن داد ، زیرا همانطور که بیان شد ،عمل زیبایی بینی یک هنر است و نیازمند یک جراح با تجربه برای شناخت دقیق عناصر بینی و معایب آن دارد . دقت در نقاطی که باید اصلاح شوند بسیار مهم بوده و در بسیاری از موارد مشکلات بینی تنها با معاینه ی دقیقق و اصولی بینی میسر خواهد بود. بنابراین دقت در انتخاب جراح و نیز تجربه ی زیاد جراح در  امر زیبایی بینی یک مساله بسیار مهم است .

اما چطور یک جراح خوب برای بینی انتخاب کنیم ؟

می توانید با مراجعه به سایت و یا شبکه های اجتماعی سری به نمونه کارهای پزشکان بزنید، با دقت در مشاهده ی نمونه کارها و نیز حضور در کلینیک های مربوطه و ملاقات با جراح و بیمارات نیز می توانید یک جراح خوب انتخاب کنید. افراد مراجعه کننده را به خوبی بشناسید و از آنها در رابطه با نوع برخورد جراح و نتیجه ی عمل زیبایی بینی بعد از عمل را جویا شوید .

با خود جراح صحبت کنید و از او بخواهید صادقانه مشاوره های لازم را به شما بدهد، جراحی بینی نیازمند دقت و ظرافت حین عمل زیبایی بینی و مراقبت ها لازم بعد از جراحی است که در تمامی موارد حضور پر رنگ پزشک را می طلبد.

جراحی بینی

جراحی زیبایی بینی یا جراحی پلاستیک بینی برای تغییر فرم و از بین بردن نواقص بینی کاربرد دارد ، بسیاری از افراد که دارای مشکلات ظاهری  در استخوان و فرم بینی هستند از این جراحی برای زیبا سازی و ایجاد جذابیت بهره می گیرند .

جراحی زیبایی بینی با توجه به فرم و نوع بینی مد نظر قرار می گیرد و با توجه به نیاز بیمار تغییر حالت داده خواهد شد .

پیش از هرگونه اقدام برای جراحی زیبایی بینی نیاز به یک پزشک با تجربه دارید تا به دقت بینی و غضروف های شما را بررسی و معاینه نماید و با توجه به نوع بینی شما در رابطه با نحوه ی جراحی زیبایی بینی تصمیم گیری درست انجام دهد .

انتخاب جراح

یک جراح باید در هر مرحله از جراحی زیبایی بینی همراه شما باشد ، قبل از عمل، حین عمل و بعد از عمل . در واقع جراح نقش مهمی را درهر سه مرحله ایفا می کند و عامل اصلی تعیین کننده ی نتیجه جراحی زیبایی بینی می باشد.البته حین جراحی از حساسیت و دقت و ظرافت ویژه ای برخوردار است که می تواند در آنچه شما از جراحی بینی بدست می آورید تاثیر گذار باشد .
اما به طور کلی یک جراح خوب باید قبل از جراحی زیبایی بینی تمام مسائل مربوطه را بررسی کند.
به طور مثال مرکز جراحی یا بیمارستان همراه با تجهیزات و پرسنل مربوطه و
بخصوص متخصص بیهوشی مجرب…همگی بستگی به انتخاب جراح دارد.
جراح باید با دقت و وسواس فراوان تیم خود را انتخاب کند.
مهمترین وظیفه ی یک جراح بینی در هر نوع جراحی زیبایی بینی بخصوص جراحی های زیبایی حفظ سلامت بیمار می باشد.

یک جراح خوب به خوبی می تواند انواع بینی ها را بررسی و معاینه کند و نتیجه ای بسیار مطلوب و مثبت به بیمار ارائه نماید .

جراح خوب در هر نوع از بینی (جراحی بینی گوشتی- جراحی بینی استخوانی ) تجربه و تبحر لازم را داشته و می تواند نتایج را طبق سلیقه بیمار و اصول زیبایی شناسی به  افراد ارائه نماید .

نکته ای مهم :

در عمل زیبایی بینی ، متقاضی باید بداند که چه می خواهد، آنگاه این خواسته‌ها با علم و تجربه جراح هماهنگ شده و می‌تواند بیمار را به حد معقولی از انتظارات برساند.

مطالب مرتبط:

بینی نوک پهن

جراحی بینی استخوانی

عمل ترمیمی بینی