سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بینی استخوانی

بینی استخوانی

داشتن اعتماد به نفس در انسان نقش موثری در رابطه اجتماعی دارد و این اعتماد به نفس از زیبایی چهره و تناسب اندام نیز نشآٌت میگیرد . یکی از موثرترین اجزای صورت بینی میباشد و به دلیل اینکه در مرکزیت صورت قرار گرفته نقش تاثیر گذاری در زیبایی چهره دارد . عده ای از افراد دارای برآمدگی و یا قوز در روی بینی هستند که این بینی بر زیبایی کل چهره تاثیر منفی گذاشته است که به این نوع بینی ها بینی استخوانی گفته میشود که دلیل اصلی بوجود آمدن این  نوع بینی ها ژنتیکی میباشد .ساختمان این نوع بینی بطور هرمی میباشند . ساختار این نوع بینی ها استخوان و غضروف میباشد  معمولا به آن بینی های رومی گفته میشود و ضخامت پوست در این نوع بینی ها کم میباشد و نکته جالب اینکه جراحی بینی استخوانی نسبت به بینی نوک پهن ساده تر و نتیجه بهتر است بطوری که جراح میتواند تغییرات بیشتری روی بینی انجام دهد .

در ابتدا توضیحی در مورد ساختار و آناتومی بینی گفته می شود: در ساختار بینی یک سوم بالایی بینی از استخوان تشکیل شده و نازک است و دو سوم پایین بینی از غضروف تشکیل شده و پهن می باشد.فاصله بین نوک بینی و فرورفتگی بین چشمها پشت بینی است، ستون کوچک بین سوراخهای بینی را نیز کولوما یا ستونک بینی گویند در کنار سوراخهای بینی وجود دارد که به آن پره های بینی می گویند و باعث محافظت از دریچه های بینی می شود.
بینی استخوانی به بینی گفته می شود که دارای پوست نسبتا نازکی باشد و اسکلت استخوانی و غضروفی محکمی داشته باشد در واقع لایه های چربی زیر پوست کم باشد چرا که نازک بودن بیش از حد پوست نیز باعث ریزترین اشکالات عمل زیبایی بینی نیز از زیر پوست مشخص باشد.
بینی های استخوانی دارای قوزو برامدگی می باشد که به دلایل مختلف ایجاد شده من جمله ارثی بودن که به دلیل ساختار ژنیتیکی رشد غضروف در این قسمت زیاد بوده و یا به دلیل ضربه خوردن در دوران کودکی و نوجوانی، رشد غضروف در این ناحیه بیشتر شده و یا تغییر شکل داده به صورت برامدگی و قوز روی بینی درآمده است و باعث تاثیر منفی برروی زیبایی بینی و به هم ریختن تناسب صورت میگردد که با جراحی به دست یک جراح ماهر این مشکل رفع شده و صورت زیبا و متناسبی خواهید داشت.
برای برطرف کردن قوز بینی، استخوان و غضروف پشت بینی را به حد بر می دارند که به ارتفاع مطلوب برسد، بیش از حد برداشتن این غضروفها و استخوانها باعث بد فرم شدن بینی و ایجاد مشکل تنفسی می شود وبرداشتن کم آن باعث بی فایده بودن جراحی شده و نارضایتی بیمار را به همراه دارد لذا باید با دقت و مهارت به برداشتن این قوز اقدام کرد.
این عمل زیبایی بینی که نیازمند بیهوشی می باشد همزمان با صاف کردن و برداشتن برامدگی روی بینی، عرض و نوک بینی و انحراف تیغه بینی هم اصلاح می گردد و پس از عمل زیبایی بینی همانند بقیه جراحی های بینی، بینی کمی متورم می شود و نیازمندهای مراقبت های بعد عمل زیبایی بینی می باشد.
قبل از عمل زیبایی بینی توسط پزشک مورد معاینه دقیق قرار می گیرد و از نظر انسداد و مشکل در مجاری تنفسی مورد بررسی قرار میگیرد و تیغه و انحراف بینی مورد توجه قرار می گیرد و بهتر بیمار اگر قبلا دچار حادثه شده و یا مورد جراحی زیبایی بینی قرار گرفته پزشک خود را در جریان قرار دهد.
برخی جراحان با شکستن قسمت زائد و برامده بینی توسط ابزار مخصوص و تراشیدن آن به کوچک کردن بینی اقدام میکنند و برخی دیگر با دقت و به آرامی و آهستگی قسمت زائد و برامده را سمباده میزنند که خود باعث نظارت بهتر در روند جراحی شده و به دلیل کنترل دقیق و کوچک سازی طبیعی نتیجه بهتری و کبودی کمتری به دنبال دارد زیرا شکستن بینی خود باعث کبود در زیر چشمها و روی گونه می شود.

جراحی بینی استخوانی

کسانی که دارای بینی های استخوانی می باشند و از برآمدگی که در بینی آنها وجود دارد رنج می برند ،متخصصان می توانند درمان ها با روش های گوناگونی را به آنها پیشنهاد بدهند.تجربه و تبحر پزشک در این امر بسیار حائز اهمیت است .در حین عمل جراحی بینی استخوانی  به منظور زیبایی  ،برآمدگی پس از جراحی کمتر می شود وو درآن واحد در عمل زیبایی بینی،عرض بینی ،طول بینی،توازن در سوراخ های بینی  و تمامی مشکلات  که با صورت از نظر متخصص بررسی می شود برداشتن برآمدگی بینی های استخوانی برخلاف ذهینت افراد یکی از راحت ترین بخش های عمل زیبایی بینی است و معمولا مدت زمان کوتاهی برای این کار لازم است و حتی در برخی موارد ممکن است که برداشتن برآمدگی بدون بیهوشی صورت بگیرد و بیمار پس از چند روز به راحتی می تواند به انجام کارهای روزانه خود بپردازد و اگر اقدامات پس از عمل به درستی رعایت شود و تمام نکاتی که دکتر به شما به عنوان مراقبت های پس از عمل توصیه می کند ،انجام گیرد می توانید از جراحی بینی استخوانی خود رضایت داشته باشید.

نحوه جراحی بینی استخوانی

در جراحی بینی استخوانی معمولا از استخوان بینی و قسمت هایی از غضروف بینی برداشته می شود.برش هایی در پوست توسط متخصص ایجاد شده تا پوست را بتوان بالا برده و اقدامات لازم بر روی تیغه ی استخوانی انجام شود.این روش برداشتن برآمدگی بنا بر تشخیص پزشک می تواند متفاوت باشد که یکی از این روش ها با شکستن قسمتت زائد با استفاده از ابزار های مخصوص است و بعضی از متخصصان با ابزاری مانند سمباده این قسمت را از بین می برند تا ظرافت کار بیشتر شود.

یکی از روش های جدیدی که در جراحی بینی استخوانی و به طور کلی در جراحی زیبایی بینی به کار برده می شود به کاربردن پر  کننده های که در زیر پوست تزریق می شود ،است  .پرکننده هایی مانند  ژودرم، پرلان، رادیوس  در قسمت پل بینی استفاده می شود و با این روش یکنواختی در سطح بینی به وجود می آید  و هماهنگی بینی با صورت بیشتر می شود.به کار بردن این روش در انواع گوناگون برآمدگی های بینی استخوانی می تواند کارساز باشد.معمولا این روش به افرادی پیشنهاد می شود که از عمل های جراحی ترس بیش از اندازه ایی دارند.

عوارض جراحی بینی استخوانی

عوارضی که بعد از جراحی بینی استخوانی به سراغ افراد می آید بسیار مانند جراحی رینوپلاستی یا همان جراحی زیبایی بینی است و اگر توسط متخصصانی که در این زمینه فعالیت های گوناگون داشته اند و نمونه کارهای بسیاری را می توان ازآنها دید ، جراحی بینی استخوانی انجام شود ،عوارض کاهش پیدا خواهد کرد.همچنین هزینه عمل به پزشک و همچنین اقداماتی که قرار است بر روی بینی استخوانی شما صورت بگیرد ،برآورد می شود

 

آیا بازگشت پس از جراحی بینی استخوانی وجود دارد؟

نمی توان برگشتن برآمدگی های بینی را به طور قطعی غیر قابل ممکن دانست اما این اتفاق به شدت نادر است و ممکن است که بر اثر اختلالاتی که در بدن وجود دارد، رخ دهد .مهم ترین عامل در کنترل کردن و به صفر رساندن این احتمال برگشتن برآمدگی در بینی های استخوانی  ،مراقبت های پس از جراحی زیبایی بینی است و به طور کلی با مراقبت بسیاری از هنجارهای پس از جراحی زیبایی بینی کاهش پیدا میکند.

برای بینی های استخوانی با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری می توانند بینی های آنها را شبیه سازی کنند. البته نباید خیلی به این  تصاویر اعتماد کرد ونباید  مبنای جراحی زیبایی بینی خود را بر آن قرار دهید.همه مراحل جراحی  رینوپلاستی در جراحی بینی استخوانی نیز طی می شود.که در ابتدا با بی حسی آغاز شده تا درد  باعث رنجش بیمار نشود.

جراحی بینی استخوانی چه مدت زمان می برد؟
بیمار پیش از انجام جراحی بینی استخوانی از جهات مختلفی توسط جراح بینی مورد بررسی قرار می گیرد.پزشک از لحاظ اندازه و حالت و انحراف تیغه استخوانی ،ضخامت پوست بینی و تناسب بینی با صورت شخص بیمار را آنالیز می کند. زیبایی برعکس تفکر افراد که بینی استخوانی به علت داشتن قوز و برآمدگی عمل  سختی محسوب می شود اما این چنین نیست و برداشتن برآمدگی روی پل بینی به راحتی انجام می شود به این صورت که یا به طور کامل برش داده می شود و یا ان را می تراشند و در بعضی موارد انجام جراحی بینی استخوانی که بنابر تشخیص پزشک نیاز به اقدامات چندان زیادی ندارد با یک بی حسی عمومی امکان پذیر می شود و بیمار متحمل درد فراوانی نمی شود.

انواع بینی استخوانی

بینی های استخوانی معمولا به حالت های زیر هستند :
برآمدگی های بالا و پایین که به عبارتی وجود غضروف های اضافه
کج بودن تیغه استخوانی که محور بینی را کج می کند.این کج بودن بینی می تواند به دلیل مختلف مانند ناهنجاری های مادرزادی و یا بر اثر ضربه شدید.
پهنای قسمت بالا و یا پایین بینی متناسب با بینی نیست.
فرو رفتگی و وجود گودی در پشت بینی

نتیجه جراحی بینی استخوانی

افراد با بینی های استخوانی معمولا نتیجه های بسیار خوب از جراحی زیبایی بینی به دست می آورند چون از پوست با ضخامت کمی برخوردار هستند و این کار پزشک جراح را آسان تر می کند و جراح هر چقدر بیشتر روی بینی کار کند ظرافت های انجام شده به دلیل پوست بینی نازک کاملا مشخص می شود و خلاقیت جراح در بینی های استخوانی کاملا نمود پیدا می کند.در صورتی که بینی های با پوست های ضخیم بیشتر هنر پیاده شده رو ی بینی را می پوشاند و افراد با بینی نوک پهن پس از جراحی از رضایت کمتریی برخوردار می شوند به طور کلی باید دقت داشته باشیم که نمونه های بسیاری از جراحی های زیبایی بینی نوک پهن بوده اند که نتیجه کاملا مثبت از جراحی خود داشته اند و بسیاری از افراد با بینی استخوانی گزینه مناسبی برای جراحی زیبایی بینی نیستند. تنها مسئله مهم در این امر انتخاب یک جراح با تجربه بالاست که بتواند بینی با هر شرایطی را به درستی تشخیص و اقدامات لازم را روی آن انجام دهد.در بینی های استخوانی نتایج بینی فانتزی و به اصطلاح عروسکی راحت تر است.

مطالب مرتبط:

قیمت ایمپلنت

ایمپلنت تهران

کاشت دندان