سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جراحی ترمیمی بینی یا عمل ثانویه

جراحی ترمیمی بینی یا عمل ثانویه

ممکن است جراحی زیبایی بینی به دلایل مختلفی با سلیقه بیمار هماهنگی نداشته باشد.این امر می تواند به عوامل متعددی بستگی داشته باشد.زیرا در برخی از بیماران جراح بینی نمی تواند بیش از اندازه بینی بیمار را تغییر دهد زیرا باعث بروز مشکلات تنفسی خواهد شد .در برخی موارد هم بیمارن بعد از عمل زیبایی بینی حساسیت بالاییی دارند و ایراداتی از بین یخود می گیرند که به هیچ عنوان منطقی نخواهد بود .در صورتی که بیماران بعد از عمل زیبایی بینی نقصی را در بینی خود مشاهده می کننئ بهتر است به جراح بینی خود مراجعه کرد و مشکل خود را مظرح کنند در صورتی که از لحاظ پزشکی این مشکل تایید شود متخصص گوش و حلق و بینی می تواند برای وی درمان هایی مانند عمل ترمیمی بینی را د ر نظر بگیرد.در مطلب زیر با جراحی بینی و هدف عمل ترمیمی بینی آشنا می شویم .

جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی

جراحی زیبایی بینی جهت برطرف کردن مشکلات ظاهری بینی انجام می گیرد .در ابتدا جراح بینی بیمار را معاینه کرده واز بیمار سوالاتی درباره هدف جراحی و همچنین سلیقه بیمار خواهد پرسید.در صورتی که ویژگی ها و نوع بینی فرد طوری باشد که از نظر جراح بتوان با سلیقه بیمار تطابق داشته باشد بیمار و جراح می توانند اقدامات بعدی عمل زیبایی بینی را انجام دهند.اما در صورتی که بیمار انتظارات غیرمعقولانه ای از نتیجه عمل زیبایی بینی خود داشته باشد معمولا جراحان بینی این مسئولیت را نمی پذیرند.تمامی نواقص بینی در جراحی رینوپلاستی از بین خواهد رفت به طوری که بیمار بعد از عمل زیبایی بینی تغییرات لازم در زیبایی صورت را می تواند مشاهده کند.

جراحی بینی استخوانی وگوشتی

درجراحی بینی استخوانی که پوست بینی نازک می باشد جراح بینی برای شکل دادن به بینی محدودیت کمتری دارد زیرا تیغه بینی از استحکام کافی برخوردار است.همچنین در جراحی بینی نوک پهن که دارای پوستی با ضخامت بالا است و جراح پس از اینکه تیغه بینی را تقویت می کند اقداماتی را جهت زیبایی بینی انجام می  دهد.

عمل ترمیمی بینی

عمل ترمیمی بینی که نام لاتین آن Revision Rhinoplasty می باشد برای اصلاح و از بین بردن ایرادهای که در سلیقه بیمار خواهد پرسید.در صورتی که ویژگی ها و نوع بینی فرد طوری باشد که از نظر جراح بتوان با سلیقه بیمار تطابق داشته باشد بیمار و جراح می توانند اقدامات بعدی عمل زیبایی بینی ابتدایی به وجود آمده انجام می گیرد.در سلیقه بیمار خواهد پرسید.در صورتی که ویژگی ها و نوع بینی فرد طوری باشد که از نظر جراح بتوان با سلیقه بیمار تطابق داشته باشد بیمار و جراح می توانند اقدامات بعدی عمل زیبایی بینی ممکن است جراح بینی به قسمت های خاصی توجه لازم را نکرده باشد و از برخی موارد در جهت زیبای چشم پوشی کرده باشد به طوری که بعد از سلیقه بیمار خواهد پرسید.در صورتی که ویژگی ها و نوع بینی فرد طوری باشد که از نظر جراح بتوان با سلیقه بیمار تطابق داشته باشد بیمار و جراح می توانند اقدامات بعدی عمل زیبایی بینی و بعد از برطرف شدن ورم های بینی نقص های بینی نمایان شده اند.برای مثال می توان گفت در صورتی که در جراحی بینی اولیه به توربینیت های بینی و بزرگی آنها دقت لازم نشود جراحی بینی ترمیمی مسلما لازم خواهد بود.همچنین افرادی هستند که بعد از جراحی دچار مشکلات تنفسی و گرفتگی بینی می شوند که به این جراحی نیاز خواهند داشت.تکنیک های استفاده شده در سلیقه بیمار خواهد پرسید.در صورتی که ویژگی ها و نوع بینی فرد طوری باشد که از نظر جراح بتوان با سلیقه بیمار تطابق داشته باشد بیمار و جراح می توانند اقدامات بعدی عمل زیبایی بینی می تواند متفاوت باشد . در برخی از بیماران جراح بینی برای برطرف کردن نقایص استخوان و غضروف نیاز باشد عمل پیوند انجام دهد و از دیگر اجزای بدن این پیوند را انجام دهد.

هدف از جراحی بینی ترمیمی

برای اقدام کردن به عمل ترمیمی بینی می توان دلایل و علت های گوناگونی وجود داشته باشد که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

بهتر شدن عملکرد بینی

ممکن است بعد از جراحی زیبایی بینی با مشکلات تنفسی و یا معضلاتی مانند آلرژی و یا سرگیجه رو به رو شوید و برای برطرف کردن آنها فعالیت ها و درمان های لاز م را  انجام دادید و یا اینکه در اثر اتفاق بینی شما بر اثر ضربه آسیب شدیدی پیدا کرد.تمامی این مسائل را باید با متخصص گوش و حلق و بینی و یا جراح خود در میان بگذارید زیرا این مشکلات در اثر ساختار غیرمناسب بینی به وجود آمده است و یا اینکه مشکلات تشدید پیدا کرده است .معضلاتی مانند استخوان های ضعیف ،سوراخ بینی خیلی کوچک انحراف بینی می تواند در انجام فعالیت های روزانه تاثیر گذار باشد و باعث ناراحتی شما شود .در صورت تشخیص پزشک شما می توانید با انجام عمل ترمیمی بینی این مشکلات را برطرف کنید.

بهتر شدن ظاهر بینی

در جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی تغییراتی در حد میکرومیلیمتری انجام می گیرد اما همین تغییرات ریز می تواند تاثیرات فراوانی را بر ظاهر شخص بگذارد.افراد  ممکن است بعد از جراحی زیبایی بینی از کوچکی و یا بزرگی زیاد بینی و به طور کلی شکل نامناسب بینی رضایت کافی نداشته باشند جراحی ترمیمی به این افراد کمک خواهد کرد که در نهایت به نتیجه دلخواه برسند.
دقت داشته باشید در هر دو حالت نظر جراح بینی بسیار اهمیت دارد شاید بینی شما نیاز به عمل ترمیمی بینی نداشته باشد و شما تنها حساسیت زیادی را به خرج می دهید.حتما برای جراحی ترمیمی بینی عاقلانه برخورد کنید و به نظر جراح خود فکرکنید.

نکاتی که باید درباره عمل ترمیمی بینی بدانیم
ملاحظات خاص عمل ترمیمی بینی
• بعد از عمل ترمیمی بینی نیز باید استراحت کافی انجام بگیرد.این عمل شاید با درد و حالت تهوع همراه باشد و معمولا به یک دوره نقاهت دو هفته ایی برای بهبود نیازداشته باشد.در این دوره بینی ورم و کبودی دارد که بعد از گذشت هفت روز تورم و التهاب کاهش چشم گیری دارد.
• عمل زیبایی بینی ترمیمی تحت بی حسی موضعی و یا بیهوشی عمومی انجام میگرد و ممکن است بین یک تا سه ساعت زمان ببرد که البته این زمان با توجه به اقدامات انجام شده برروی بینی ممکن است متغیر باشد.
• بیمار در حین عمل زیبایی بینی دردی را احساس نخواهد کرد.
• این عمل زیبایی بینی از حساسیت بالایی برخوردار است و باید زیر نظر یک جراح بینی خوب انجام بگیرد زیرا نوک بینی ،پره های بینی و ساختمان بینی باید اصلاح شود و چون عمل زیبایی بینی اولیه انجام گرفته است جراح بینی محدودیت کمتری دارد و باید با تجربه باشد.پس بهتر است از همان ابتدا برای انتخاب جراح بینی تحقیقات کافی را انجام دهید .

مطالب مرتبط:

بینی نوک پهن

جراحی بینی استخوانی

عمل ترمیمی بینی


چرا عمل ثانویه بینی یک جراحی دشوار است؟

چرا عمل ثانویه بینی یک جراحی دشوار است؟

انجام عمل جراحی ثانویه یا عمل ترمیمی بینی به‌طور بالقوه برای جراح دشوار است، زیرا بافت اولیه بینی قبلاً تغییر کرده و نیازمند تجدید ساختار یا اصلاح مجدد ساختار بینی برای دستیابی به نتایج مورد نظر می‌باشد. علاوه بر این، عمل زیبایی بینی می‌تواند باعث ایجاد بافت زخم در محل جراحی شود. به این ترتیب ایجاد این بافت‌ها باعث می‌شودد جداسازی و تغییر موقعیت غضروف و استخوان‌های باقیمانده در ناحیه بینی از نظر تکنیکی دشوارتر از قبل شود. به همین خاطر لازم است عمل جراحی ثانویه یا عمل ترمیمی بینی توسط یک جراح بینی باتجربه و با استفاده از تکنیک‌های عمل زیبایی بینی دقیق و خاص انجام شود تا به این ترتیب بتوان تغییرات مورد نظر را در ظاهر و عملکرد بینی بیمار ایجاد کرد.

ظاهر طبیعی یک بینی چگونه باید باشد؟

از نقطه نظر عمل زیبایی بینی، ظاهر طبیعی و مناسب بینی با ایجاد تناسب دقیق بین بخش‌های مختلف بینی شامل پل بینی، سر بینی، پره‌ها و ستون بینی ارتباط دارد. تناسب ایجاد شده بین این اجزا می‌بایست ظریف بوده و از ایجاد زاویه‌های شدید یا خطوط تیز در بین این بخش‌ها در نتیجه عمل زیبایی بینی خودداری شود. در حقیقت در برخی از انواع عمل زیبایی بینی، تغییرات ایجاد شده در بخش‌های مختلف بینی باعث می‌شود بینی فرد ظاهر غیرعادی پیدا کند. بنابراین، هدف اصلی عمل زیبایی بینی می‌تواند ایجاد هماهنگی مناسب بین اجزای بینی با توجه به اهداف مورد نظر بیمار، ویژگی‌های صورت، و اجزای خاص بینی وی باشد.

نگرانی‌های متداول در ارتباط با بیمارانی که از عمل ترمیمی بینی استفاده می‌کنند

تشویش. جنبه‌های مختلف عمل ترمیمی بینی می‌تواند به صورت قابل درک باعث ایجاد مقداری احساس تشویش و نگرانی برای فرد بیمار شود. به هر حال این احساسات می‌تواند به فرد برای توجه کافی به منظور پیدا کردن یک جراح پلاستیک زیبایی و ترمیمی که بیمار بتواند احساس مناسب با وی داشته باشد، کمک کند.

گیجی و سردرگمی. عدم اطلاع دقیق از موارد بهبود مورد نیاز برای بینی می‌تواند برای بیمار گیجی و سردرگمی به همراه داشته باشد. علاوه بر این گاهی اوقات ممکن است بیمار بداند به چه تغییراتی در بینی خود نیاز دارد، اما نمی‌تواند جراح مناسب را به این منظور پیدا کند. مشخص است این شرایط نیز می‌تواند باعث سردرگمی بیمار شود. به هر حال دکتر می‌تواند با بررسی  واقع‌بینانه و صادقانه بینی، روش‌های عمل زیبایی بینی مناسب برای رفع مشکل را بر اساس آخرین تکنولوژی‌های روز به شما پیشنهاد نماید. به همین خاطر بیماران می‌توانند برای مشاوره و کسب اطلاعات لازم به مطب ایشان مراجعه نمایند. دکتر از نرم‌افزارهای پیشرفته تصویربرداری کامپیوتری برای تعیین اهداف دقیق و واقع‌بینانه و توضیح روش درمان برای بیمار استفاده می‌کند. به این ترتیب ایشان اظهارنظر صادقانه و حرفه‌ای خود را در ارتباط با شرایط ایجاد شده در صورت عدم اطمینان بیمار به وی ارائه کرده و ممکن است به بیمار پیشنهاد کند از نظر سایر متخصصان برای بررسی مناسب بودن استفاده از عمل ترمیمی بینی یا ثانویه بینی برای خود استفاده نماید.

مشکلات تنفسی. دکتر با روش‌های مختلف ساختار بینی بیمار را بررسی کرده و بر اساس بررسی‌های خود ماهیت و شدت مشکلات ایجاد شده را مشخص می‌نماید. علاوه بر این، برای رفع مشکل بیمار در این حوزه ممکن است از خدمات متخصصین گوش و حلق و بینی و جراحان متخصص در ارتباط با ناحیه گردن استفاده شود. به این ترتیب می‌توان گفت محدودیت‌های ایجاد شده برای بیمار به شرایط خاص مشکل وی بستگی خواهد داشت.

اهداف عمل جراحی ثانویه یا عمل ترمیمی بینی

هدف از انجام عمل جراحی ثانویه یا عمل ترمیمی بینی توسط دکتر ایجاد ساختار مناسب برای بینی، ظاهر طبیعی، و  هماهنگی در بین سایر اجزای صورت می‌باشد. با توجه به اینکه بیماران استفاده کننده از عمل ترمیمی بینی دارای مشکلات خاص در ارتباط با ظاهر و عملکرد بینی در نتیجه عمل جراحی اولیه هستند، تجدید ساختار و تغییر شکل ساختار استخوان و غضروف بینی و تغییر شکل پوست می‌تواند نقش موثر در ارتباط با بهبود شرایط بیمار داشته باشد. به هر حال عمل ترمیمی بینی یا ثانویه بینی می‌تواند از برخی فاکتورهای محدود کننده برخوردار باشد. در واقع ساختار و ضخامت پوست، تناسب اجزای صورت و ویژگی‌های ظاهری آن، و مقدار بافت زخم ایجاد شده در نتیجه عمل زیبایی بینی دارای تاثیر بااهمیت در دستیابی به نتایج مورد انتظار می‌باشد.

عمل ترمیمی بینی و تجدید ساختار بینی

تجدید ساختار بافت زیر بینی می‌تواند در برخی موارد برای اصلاح مشکلات ناشی از عمل زیبایی بینی لازم و ضروری باشد. انجام این کار گاهی اوقات با پیوند غضروف از ناحیه بینی، گوش، و دنده امکان‌پذیر می‌باشد. علاوه بر این در شرایط خاص، ممکن است جراح از بافت ناحیه سر برای اصلاح مشکلات ایجاد شده در ناحیه سر بینی یا پل آن استفاده کند. برای انجام این پیوند دکتر سماواتی فرد ترجیح می‌دهد از بافت طبیعی بدن خود بیمار استفاده کند، اما در برخی موارد عمل زیبایی بینی حجیم کردن بینی، لازم است از مواد پروتز قابل‌اتکا مثل گورتکس (Gore-Tex) یا مدپور (Medpore) استفاده شود. به این ترتیب برخی بیماران ممکن است ترجیح دهند از پروتز به این دلیل استفاده کنند که در ارتباط با بافت طبیعی بدن محدودیت داشته یا تمایل به گرفتن غضروف از ناحیه گوش یا دنده خود نداشته باشند. به هر حال، احتمال رد کردن پیوند یا ایجاد عفونت یکی از مشکلات احتمالی استفاده از این پروتزها است. به این ترتیب جراح درباره خطرات و شرایط احتمالی مربوط به استفاده از پروتز، با بیمار صحبت خواهد کرد.

غضروف گرفته شده از ناحیه گوش برای اصلاح مشکلات سر بینی مناسب است، اما این غضروف معمولاً قدرت کم و محدود داشته و نمی‌تواند برای عمل ترمیمی بینی که به منظور تجدید ساختار بینی انجام می‌شود، مورد استفاده قرار گیرد. به همین خاطر غضروف گرفته شده از دنده‌ها یک منبع ایده‌آل برای پیوند غضروف در ناحیه بینی در شرایطی است که نیاز به پیوندهای متعدد، محکم یا بزرگ در ناحیه بینی وجود داشته باشد. به هر حال پیوند غضروف دارای معایب خاص خود است. در حقیقت گرفتن غضروف از ناحیه دنده‌ها می‌تواند برای بیمار ناراحت کننده باشد، بیمار ممکن است تمایلی برای ایجاد شکاف در ناحیه سینه نداشته باشد، و پیوند انجام شده در این حالت ممکن است با گذشت زمان تحلیل رفته یا حالت خود را از دست بدهد.

مطالب مرتبط:

بینی نوک پهن

جراحی بینی استخوانی

عمل ترمیمی بینی


تکنیکهای جراحی زیبایی بینی

تکنیک‌های جراحی زیبایی بینی

  • خصوصیات چهره و بینی هر یک از افراد کاملا به یکدیگر متفاوت است. از طرف دیگر، یکی از مهمترین موارد در هنگام ارزیابی بیمار، در نظر گرفتن این موضوع است که چه چیز‌هایی مورد پسند بیمار هستند یا نیستند. یک پزشک ماهر یک عمل زیبایی بینی مشابه را روی همه‌ی بیماران خود انجام نمی‌دهد. برای آن که بینی فرد فرمم زیبای پیدا کند و با سایر اجرای صورت او هماهنگی داشته باشد، لازم است هر بار، تغییرات مختلفی در تکنیک عمل زیبایی بینی اعمال شود. طی جلسه‌ی مشاوره‌ای که شما با پزشک خود دارید، پس از بررسی چهره و بینی شما و همچنین گوش دادن به صحبت‌های شما، او تعیین می‌کند که جراحی زیبایی بینی با توجه بهه  خواسته‌ها و انتظارات شما، برایتان مناسب است یا خیر.
  • تکنیک جراحی بسته: در 80 درصد مواقع از این تکنیک برای جراحی زیبایی بینی استفاده می‌شود. این تکنیک زمانی به کار می‌رود که تغییرات جزئی باید در بینی ایجاد شود. در این حالت تمامی‌ برش‌های ایجاد شده در داخل بینی هستند.
  • تکنیک جراحی زیبایی بینی باز: در 20 درصد مواقع از این تکنیک برای جراحی استفاده می‌شود. این تکنیک خصوصا در مواردی که لازم است قسمت نوک بینی اصلاح شود و همچنن درمواردی که عمل ترمیمی بینی (جراحی بینی برای بار دوم) انجام می‌شود، به کار می‌رود. در این تکنیک تمامی ‌برش‌ها به جز یکی که در زیر بینی قرارر  دارد، در داخل بینی هستند.
  • برای انجام عمل زیبایی بینی هم می‌توان از بیهوشی عمومی ‌و هم از بیهوشی موضعی استفاده کرد.
  • برای انجام عمل زیبایی بینی نیازی به بستری شدن در بیمارستان نیست، اما با این وجود تمامی ‌هماهنگی‌های لازم برای یک شب ماندن در بیمارستان انجام می‌شود.
  • ممکن است عمل زیبایی بینی، به طور همزمان با سایر جراحی‌های زیبایی مانند جراحی چانه، لیفت ابرو، لیفت صورت، جراحی پلک، تزریق ژل یا تزریق بوتاکس انجام شود تا بتوان نتایج نهایی عمل زیبایی بینی را بهبود بخشید.

هزینه‌ی عمل زیبایی بینی 

عموما انجام عمل زیبایی بینی دارای سه هزینه کلی است:

  • هزینه‌ی بیهوشی
  • هزینه‌ی جراح
  • هزینه‌های مربوط به بیمارستان

با توجه به موارد گفته شده، عوامل مختلفی هستند که بر میزان این هزینه‌ها تاثیرگذار هستند، از جمله میزان پیچیدگی عمل زیبایی بینیی جراحی نیاز دارد و در نتیجه هزینه‌ی این جراحی نیز کمتر است. به طور کلی، هر چه قدر عمل زیبایی بینی پیچیده‌تر باشد و زمان بیشتری نیاز داشته باد، هزینه‌ی انجام آن نیز بیشتر است. این موضوع خصوصا در مواردی که پس از عمل زیبایی بینی نیاز به ماندن و بستری شدن در بیمارستان باشد، صدق می‌کند. البته در اغلب موارد بعد از عمل زیبایی بینی نیازی به بستری شدن  و گذراندن شب در بیمارستان نیست. عمل ترمیمی بینی (جراحی مجدد) بر روی بیمارانی انجام می‌شود که قبلا یکبار جراحی بینی را انجام داده‌اند. این جراحی معمولا پیچیده‌تر از جراحی‌های دیگر است و طبیعتا از عمل زیبایی بینی هزینه‌ی بیشتری دارد.

محل زندگی شما نیز بر هزینه‌های جراحی تاثیرگذار است. هزینه‌ی عمل زیبایی بینی در شهر‌ها و مناطق مختلف، متفاوت است. هزینه‌ی جراحی در یک شهر بزرگ با هزینه‌های عمل زیبایی بینی در مناطق کوچک و کم‌جمعیت متفاوت است. حتی ممکن است در یک منطقه‌ی مشابه، دو بیمارستان یا کلینیک مختلف، هزینه‌های مختلفی را برای خدمات خود مطالبه کنند.

در نهایت، مهارت و تجربه‌ی جراح شما نیز در هزینه‌ی انجام عمل زیبایی بینی موثر است. یک جراح بسیار ماهر که سالهای طولانی تجربه در انجام جراحی زیبایی دارد، می‌تواند هزینه‌ی بیشتری را نسبت به یک جراح کم‌تجربه مطالبه کند. در این مورد، پرداخت هزینه‌ی بیشتر، ارزشش را دارد، چرا که یک جراح با تجربه و ماهر از بهترین تکنیک مناسب برای شما استفاده می‌کند و می‌تواند رسیدن به نتایج دلخواه شما را تضمین کند. توصیه ما این است که هرگز، صرفا بر اساس هزینه‌هایی که جراحان طلب می‌کنند، جراح خود را انتخاب نکنید، در غیر این صورت ممکن است از نتایج نهایی عمل زیبایی بینی خود ناراضی باشید.

در صورتی که پرداخت هزینه‌های عمل زیبایی بینی برای شما مشکل است، اغلب جراحان برای پرداخت هزینه‌های جراحی برنامه‌های مختلفی از جمله پرداخت هزینه به صورت اقساط دارند. شما می‌توانید در این مورد از جراح خود سوال کنید.

هزینه عمل زیبایی بینی: پوشش بیمه

در صورتی که شما عمل زیبایی بینی را برای اصلاح یک مشکل ساختاری در بینی خود انجام می‌دهید (مانند مشکل تنفسی به علت انحراف تیغه‌ی بینی)، ممکن است بیمه برخی از هزینه‌های عمل زیبایی بینی شما را پوشش دهد. حتما قبل از اقدام برای جراحی بینی با شرکت بیمه‌ی خود تماس بگیرید، چراکه در برخی موارد پرداخت هزینه‌ها تنها در صورتی انجام می‌شود که شما از قبل از شرکت بیمه خود مجوز دریافت کرده باشید.

در صورتی که عمل زیبایی بینی، صرفا به منظور زیبایی انجام می‌شود، اغلب شرکت‌های بیمه هیچ یک از هزینه‌های آن را متقبل نمی‌شوند. در صورتی که پرداخت هزینه‌ی عمل زیبایی بینی برای شما مشکل است، می‌توانید از جراح خود در مورد برنامه‌های خاص برای پرداخت هزینه مانند پرداخت به صورت اقساط ، سوال کنید.

انجام جراحی زیبایی بینی می‌تواند برخی هزینه‌های پنهانی دیگر نیز داشته باشید که در تخمین کلی هزینه‌ی جراحی لحاظ نمی‌شوند. برخی از این موارد عبارتند از:

  • داروها
  • موارد مورد نیاز در دوره‌ی ریکاوری
  • آزمایشات خون و معاینات پزشکی قبل از انجام جراحی زیبایی بینی
  • هزینه‌ی جلسه‌ی مشاوره با پزشک. برخی از پزشکان برای جلسه‌ی مشاوره اولیه هزینه دریافت می‌کنند و برخی دیگر هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند. ممکن است در صورتی که شما تصمیم به انجام جراحی بگیرید، بتوانید هزینه‌ی جلسه‌ی مشاوره را جزء هزینه‌های کلیجراحی زیبایی بینی بیاورید.

مطالب مرتبط:

بینی نوک پهن

جراحی بینی استخوانی

عمل ترمیمی بینی


جراحی زیبایی بینی استخوانی

جراحی زیبایی بینی استخوانی

تصور اغلب مردم بر این است که اگر یک بینی استخوانی باشد، هیچ مشکلی در نتیجه ی جراحی بینی وجود ندارد و نتیجه عمل خوب  است. جراحی بینی استخوانی را در ذیل  توضیح خواهیم داد.

آیا عوامل دیگری بر روی نتیجه عمل زیبایی بینی در این‌گونه بینی ها وجود ندارد؟

آیا بینی استخوانی همیشه نتیجه ی خوب و عالی دارند؟

بینی استخوانی چه نوع بینی است؟

قبل از پاسخ گویی به این سؤال کمی درباره ساختار بینی صحبت کنم. ساختار بینی از استخوان و غضروف تشکیل شده است. در صورتیکه بینی دارای قوز استخوانی و نیز غضروف محکمی داشته باشد، بینی استخوانی یا غضروفی نامیده می‌شود

علت ایجاد قوز بینی، عموماً خصیصه‌ی خانوادگی است اما آسیب دیدن بینی مانند شکستگی بینی در به وجود آمدن آن نیز مؤثر است.

بعضی موارد آسیب در دوران کودکی است که حتی ممکن است فرد از آن اطلاع نداشته باشد به دنبال آسیب، رشد بیش از حد غضروف و استخوان بینی باعث برآمدگی یا قوز بر روی پشت بینی می‌شود.

این نوع بینی ها با برداشتن قوز بینی تغییرات زیادی خواهند داشت که باید توجه کرد که فقط برداشتن قسمت اضافه غضروف و استخوان باعث زیبایی بینی نمی‌شود و پس از آن باید ترمیم بینی و تقویت بافت های باقی مانده نیز انجام داد تا ضمن پیشگیری از عوارض بعدی بینی از استحکام کافی برخوردار باشد.

یکی از مؤثرترین عوامل بر روی نتیجه ی عمل زیبایی بینی، پوست می باشد.

اگر پوست ضخیم باشد ظرافت ای انجام شده حین  عمل زیبایی بینی بر روی نوک بینی قابل مشاهده نیست و نوک بینی مختصری گرد می شود. از طرف دیگر پوست بینی نازک باشد نامنظمی‌های زیرپوست ممکن است قابل لمس و حتی قابل مشاهده باشد. پوست ایده آل، ضخامتی بینابین دارد و نتیجه  عمل زیبایی بینی عالی خواهد بود.

علاوه بر ضخامت پوست، انعطاف پذیری پوست نیز در نتیجه ی عمل زیبایی بینی موثر است، به نحوی که پوستی که انعطاف پذیری بیشتری داشته باشد به بافت زیرین خود به طور کامل می چسبد و شکل بینی را که جراح زیبایی بینی برای وی درست کرده است را  بهتر نشان می دهد. در صورتیکه پوست بینی شل و ضعیف باشد، نوک بینی گرد تر همراه با تورم طولانی تری خواهند شد.

به عبارت دیگر بینی میتواند دارای قوز استخوانی و غضروفی باشد ولیکن اگر پوست ضخیمی را داشته باشد نتیجه عمل به خصوص در قسمت نوک بینی خیلی عالی نخواهد شد و صرف داشتن بینی استخوانی تضمینی برای یک عمل زیبایی بینی عالی نیست.

عمل زیبایی بینی دیگری که در ایجاد نتیجه جراحی بینی استخوانی موثر است تناسب بینی با سایر اجزای صورت می باشد که باید توسط جراح زیبایی بینی رعایت شود.

جراحی بینی استخوانی

کسانی که دارای بینی استخوانی هستند دقیقا مانند افرادی که از ظاهر بینی نوک پهن خود احساس  نارضایتی دارند به جراح بینی مراجعه می کنند.از دلایل این نارضایتی نامتناسب بودن بینی با اعضای صورت است .مشخصات  بینی استخوانی قوز و برآمدگی های موجود که به دلالیل مختلف ژنتیکی و ارثی ایجاد شده ،است .رشد بیش از اندازهه ی غضروف ها در بینی قوز بر روی پل بینی را به وجود آورده است.گاهی اوقات برآمدگی ها و کجی ها به دلیل آسیب های وارد شده در حوادث ناگوار به وجود آمده است.قوز و برآمدگی در زاویه ی نیم رخ فرد به وضوح دیده می شود.

اقدامات پس از جراحی بینی استخوانی

استفاده از کمپرس یخ :این کمپرس را هر یک ربع ساعت گذاشته و سپس برداشته شود .حداکثر مدت استفاده از کمپرس سرد 2 تا 3 روز بعد از عمل زیبایی بینی میباشد
مصرف آنتی بیوتیک :کپسول آنتی بیوتیک را (هر 8 ساعت یک عدد) تا یک هفته مصرف نمایید و قرص سرماخوردگی ( هر 66 ساعت یک عدد ) را جهت کاهش عطسه و آب ریزش از بینی تا 5 روز بعد از درآوردن پانسمان داخل بینی ادامه دهید.
استحمام بعد از جراحی بینی استخوانی  : بعد از عمل جراحی بینی استخوانی , بر روی بینی اسپیلنت یا به اصطلاح گچ بینی به همراه چسب زده می شود.این پانسمان می بایست یک هفته بر روی بینی باشد.در صورتیکه این پانسمان خیس شود,احتمال بلند شدن و افتادن آن وجود دارد که این مسئله باعث می شود که روی نتیجه ی عمل زیبایی بینی اثر بگذارد.
داروهای تجویز شده بعد از عمل زیبایی بینی :داروهای تجویز شده بعد از جراحی بینی استخوانی را باید بعد از شروع رژیم غذایی حدود 6 ساعت بعد از عمل جراحی زیبایی شروع کرد.این داروها شامل کپسول های آنتی بیوتیک و قرص های مسکن و قرص های سرماخوردگی و قطره بینی و نیز آمپول های دگزامتازون جهت کاهش تورم صورت میباشد.
ماساژ بینی بعد از جراحی بینی استخوانی  : با استفاده از شست 2 دست از بالا به پایین بینی ، کنار هاى بینى را ماساژ  دهید. انگشت شست خود را به آرامی در طرفین بینی قرار دهید و به سمت گونه ها ماساژ دهید سعی کنید بیشتر نواحی استخوانی را تحت فشار قرار دهید . ماساژ بینی باید طوری باشد که بینی شما به کمک انگشتتان به سمت گونه ها کشیده شود.

انتخاب جراح برای بینی استخوانی

انتخاب جراح بینی بسیار مهم است تعدادی از افرادی که به مطب مراجعه می کنند به راحتی و سادگی تصمیم به عمل زیبایی بینی می گیرند . علت آن است که یکی از بستگان یا دوستان آنها توسط جراح زیبایی بینی عمل شده و از نتیجه عمل راضی هستنند به این خاطر به نتیجه عمل بینی اطمینان خاطر دارند و جراح بینی خود را انتخاب می کنند. به این خاطر معرفی دوستان یا بستگان یکی از راه های مهم شناخت جراح بینى  است.
راه شناخت دیگر مراجعه به مطب پزشک وآشنا شدن و گفتگو با بیماران عمل شده قبلی توسط جراح زیبایی بینی است.  در مطب با بیماران قدیمی تر نیز آشنا می شوید و نمونه کارهای افرادی که دارای بینی استخوانی بوده اند را قبل و بعد از عمل زیبایی بینی  با دقت برسی کنید. در این گونه موارد با طرح کلی جراح بینی آشنا شده و می توانید سوالاتی را در مورد مسائل بعد از عمل زیبایی بینی مانند درد بینی و یا  مسائل دیگر بپرسید. نکته ای که در این موارد مهم است آن است که باید عکس قبل از عمل زیبایی بینی بیمار را از وی بخواهید تا بهتر بتوانید نتیجه عمل را مشخص کنید. چرا که تمامی بینی ها نتایج یکسان ندارد و بینی های گوشتی با پوست ضخیم با زیبایی بینی های استخوانی متفاوت است.

روش جراحی بینی استخوانی

برای از بین بردن اشکلات بینی های استخوانی جراح بینی در اکثر اوقات از غضروف و و استخوان بینی کاسته می شود.در بینی های استخوانی ابتدا شکاف هایی برای دست پیدا کردن به استخوان و غضروف ایجاد می شود.برخی از جراحان بینی قوز های را برش داده و یا برای ظرافت کار بیشتر آن را سمباده می زنند.اگر جراحی بینی استخوانی توسط جراح متبحر صورت گیرد نتیجه ی جراحی قابل قبول خواهد بود . هزینه جراحی بینی استخوانی با توجه به اقدامات یکه جراح روی بینی انجام می دهد متفاوت است.

آیا بینی استخوانی پس از جراحی باز می گردد؟

مراقبت های بعد از عمل زیبایی بینی به شدت در نتیجه جراح یستگی دارد و اگر بعد از جراحی درمان مناسب انجام شود این اتفاق نادر به هیچ عنوان در افراد صورت نمی گیرد. تمامی علائم جراحی بینی استخوانی مانند کبودی و ورم با مراقبت ویژه جایی برای نگرانی ندارد. 

مطالب مرتبط:

قیمت ایمپلنت

ایمپلنت تهران

کاشت دندان


بینی استخوانی

بینی استخوانی

داشتن اعتماد به نفس در انسان نقش موثری در رابطه اجتماعی دارد و این اعتماد به نفس از زیبایی چهره و تناسب اندام نیز نشآٌت میگیرد . یکی از موثرترین اجزای صورت بینی میباشد و به دلیل اینکه در مرکزیت صورت قرار گرفته نقش تاثیر گذاری در زیبایی چهره دارد . عده ای از افراد دارای برآمدگی و یا قوز در روی بینی هستند که این بینی بر زیبایی کل چهره تاثیر منفی گذاشته است که به این نوع بینی ها بینی استخوانی گفته میشود که دلیل اصلی بوجود آمدن این  نوع بینی ها ژنتیکی میباشد .ساختمان این نوع بینی بطور هرمی میباشند . ساختار این نوع بینی ها استخوان و غضروف میباشد  معمولا به آن بینی های رومی گفته میشود و ضخامت پوست در این نوع بینی ها کم میباشد و نکته جالب اینکه جراحی بینی استخوانی نسبت به بینی نوک پهن ساده تر و نتیجه بهتر است بطوری که جراح میتواند تغییرات بیشتری روی بینی انجام دهد .

در ابتدا توضیحی در مورد ساختار و آناتومی بینی گفته می شود: در ساختار بینی یک سوم بالایی بینی از استخوان تشکیل شده و نازک است و دو سوم پایین بینی از غضروف تشکیل شده و پهن می باشد.فاصله بین نوک بینی و فرورفتگی بین چشمها پشت بینی است، ستون کوچک بین سوراخهای بینی را نیز کولوما یا ستونک بینی گویند در کنار سوراخهای بینی وجود دارد که به آن پره های بینی می گویند و باعث محافظت از دریچه های بینی می شود.
بینی استخوانی به بینی گفته می شود که دارای پوست نسبتا نازکی باشد و اسکلت استخوانی و غضروفی محکمی داشته باشد در واقع لایه های چربی زیر پوست کم باشد چرا که نازک بودن بیش از حد پوست نیز باعث ریزترین اشکالات عمل زیبایی بینی نیز از زیر پوست مشخص باشد.
بینی های استخوانی دارای قوزو برامدگی می باشد که به دلایل مختلف ایجاد شده من جمله ارثی بودن که به دلیل ساختار ژنیتیکی رشد غضروف در این قسمت زیاد بوده و یا به دلیل ضربه خوردن در دوران کودکی و نوجوانی، رشد غضروف در این ناحیه بیشتر شده و یا تغییر شکل داده به صورت برامدگی و قوز روی بینی درآمده است و باعث تاثیر منفی برروی زیبایی بینی و به هم ریختن تناسب صورت میگردد که با جراحی به دست یک جراح ماهر این مشکل رفع شده و صورت زیبا و متناسبی خواهید داشت.
برای برطرف کردن قوز بینی، استخوان و غضروف پشت بینی را به حد بر می دارند که به ارتفاع مطلوب برسد، بیش از حد برداشتن این غضروفها و استخوانها باعث بد فرم شدن بینی و ایجاد مشکل تنفسی می شود وبرداشتن کم آن باعث بی فایده بودن جراحی شده و نارضایتی بیمار را به همراه دارد لذا باید با دقت و مهارت به برداشتن این قوز اقدام کرد.
این عمل زیبایی بینی که نیازمند بیهوشی می باشد همزمان با صاف کردن و برداشتن برامدگی روی بینی، عرض و نوک بینی و انحراف تیغه بینی هم اصلاح می گردد و پس از عمل زیبایی بینی همانند بقیه جراحی های بینی، بینی کمی متورم می شود و نیازمندهای مراقبت های بعد عمل زیبایی بینی می باشد.
قبل از عمل زیبایی بینی توسط پزشک مورد معاینه دقیق قرار می گیرد و از نظر انسداد و مشکل در مجاری تنفسی مورد بررسی قرار میگیرد و تیغه و انحراف بینی مورد توجه قرار می گیرد و بهتر بیمار اگر قبلا دچار حادثه شده و یا مورد جراحی زیبایی بینی قرار گرفته پزشک خود را در جریان قرار دهد.
برخی جراحان با شکستن قسمت زائد و برامده بینی توسط ابزار مخصوص و تراشیدن آن به کوچک کردن بینی اقدام میکنند و برخی دیگر با دقت و به آرامی و آهستگی قسمت زائد و برامده را سمباده میزنند که خود باعث نظارت بهتر در روند جراحی شده و به دلیل کنترل دقیق و کوچک سازی طبیعی نتیجه بهتری و کبودی کمتری به دنبال دارد زیرا شکستن بینی خود باعث کبود در زیر چشمها و روی گونه می شود.

جراحی بینی استخوانی

کسانی که دارای بینی های استخوانی می باشند و از برآمدگی که در بینی آنها وجود دارد رنج می برند ،متخصصان می توانند درمان ها با روش های گوناگونی را به آنها پیشنهاد بدهند.تجربه و تبحر پزشک در این امر بسیار حائز اهمیت است .در حین عمل جراحی بینی استخوانی  به منظور زیبایی  ،برآمدگی پس از جراحی کمتر می شود وو درآن واحد در عمل زیبایی بینی،عرض بینی ،طول بینی،توازن در سوراخ های بینی  و تمامی مشکلات  که با صورت از نظر متخصص بررسی می شود برداشتن برآمدگی بینی های استخوانی برخلاف ذهینت افراد یکی از راحت ترین بخش های عمل زیبایی بینی است و معمولا مدت زمان کوتاهی برای این کار لازم است و حتی در برخی موارد ممکن است که برداشتن برآمدگی بدون بیهوشی صورت بگیرد و بیمار پس از چند روز به راحتی می تواند به انجام کارهای روزانه خود بپردازد و اگر اقدامات پس از عمل به درستی رعایت شود و تمام نکاتی که دکتر به شما به عنوان مراقبت های پس از عمل توصیه می کند ،انجام گیرد می توانید از جراحی بینی استخوانی خود رضایت داشته باشید.

نحوه جراحی بینی استخوانی

در جراحی بینی استخوانی معمولا از استخوان بینی و قسمت هایی از غضروف بینی برداشته می شود.برش هایی در پوست توسط متخصص ایجاد شده تا پوست را بتوان بالا برده و اقدامات لازم بر روی تیغه ی استخوانی انجام شود.این روش برداشتن برآمدگی بنا بر تشخیص پزشک می تواند متفاوت باشد که یکی از این روش ها با شکستن قسمتت زائد با استفاده از ابزار های مخصوص است و بعضی از متخصصان با ابزاری مانند سمباده این قسمت را از بین می برند تا ظرافت کار بیشتر شود.

یکی از روش های جدیدی که در جراحی بینی استخوانی و به طور کلی در جراحی زیبایی بینی به کار برده می شود به کاربردن پر  کننده های که در زیر پوست تزریق می شود ،است  .پرکننده هایی مانند  ژودرم، پرلان، رادیوس  در قسمت پل بینی استفاده می شود و با این روش یکنواختی در سطح بینی به وجود می آید  و هماهنگی بینی با صورت بیشتر می شود.به کار بردن این روش در انواع گوناگون برآمدگی های بینی استخوانی می تواند کارساز باشد.معمولا این روش به افرادی پیشنهاد می شود که از عمل های جراحی ترس بیش از اندازه ایی دارند.

عوارض جراحی بینی استخوانی

عوارضی که بعد از جراحی بینی استخوانی به سراغ افراد می آید بسیار مانند جراحی رینوپلاستی یا همان جراحی زیبایی بینی است و اگر توسط متخصصانی که در این زمینه فعالیت های گوناگون داشته اند و نمونه کارهای بسیاری را می توان ازآنها دید ، جراحی بینی استخوانی انجام شود ،عوارض کاهش پیدا خواهد کرد.همچنین هزینه عمل به پزشک و همچنین اقداماتی که قرار است بر روی بینی استخوانی شما صورت بگیرد ،برآورد می شود

 

آیا بازگشت پس از جراحی بینی استخوانی وجود دارد؟

نمی توان برگشتن برآمدگی های بینی را به طور قطعی غیر قابل ممکن دانست اما این اتفاق به شدت نادر است و ممکن است که بر اثر اختلالاتی که در بدن وجود دارد، رخ دهد .مهم ترین عامل در کنترل کردن و به صفر رساندن این احتمال برگشتن برآمدگی در بینی های استخوانی  ،مراقبت های پس از جراحی زیبایی بینی است و به طور کلی با مراقبت بسیاری از هنجارهای پس از جراحی زیبایی بینی کاهش پیدا میکند.

برای بینی های استخوانی با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری می توانند بینی های آنها را شبیه سازی کنند. البته نباید خیلی به این  تصاویر اعتماد کرد ونباید  مبنای جراحی زیبایی بینی خود را بر آن قرار دهید.همه مراحل جراحی  رینوپلاستی در جراحی بینی استخوانی نیز طی می شود.که در ابتدا با بی حسی آغاز شده تا درد  باعث رنجش بیمار نشود.

جراحی بینی استخوانی چه مدت زمان می برد؟
بیمار پیش از انجام جراحی بینی استخوانی از جهات مختلفی توسط جراح بینی مورد بررسی قرار می گیرد.پزشک از لحاظ اندازه و حالت و انحراف تیغه استخوانی ،ضخامت پوست بینی و تناسب بینی با صورت شخص بیمار را آنالیز می کند. زیبایی برعکس تفکر افراد که بینی استخوانی به علت داشتن قوز و برآمدگی عمل  سختی محسوب می شود اما این چنین نیست و برداشتن برآمدگی روی پل بینی به راحتی انجام می شود به این صورت که یا به طور کامل برش داده می شود و یا ان را می تراشند و در بعضی موارد انجام جراحی بینی استخوانی که بنابر تشخیص پزشک نیاز به اقدامات چندان زیادی ندارد با یک بی حسی عمومی امکان پذیر می شود و بیمار متحمل درد فراوانی نمی شود.

انواع بینی استخوانی

بینی های استخوانی معمولا به حالت های زیر هستند :
برآمدگی های بالا و پایین که به عبارتی وجود غضروف های اضافه
کج بودن تیغه استخوانی که محور بینی را کج می کند.این کج بودن بینی می تواند به دلیل مختلف مانند ناهنجاری های مادرزادی و یا بر اثر ضربه شدید.
پهنای قسمت بالا و یا پایین بینی متناسب با بینی نیست.
فرو رفتگی و وجود گودی در پشت بینی

نتیجه جراحی بینی استخوانی

افراد با بینی های استخوانی معمولا نتیجه های بسیار خوب از جراحی زیبایی بینی به دست می آورند چون از پوست با ضخامت کمی برخوردار هستند و این کار پزشک جراح را آسان تر می کند و جراح هر چقدر بیشتر روی بینی کار کند ظرافت های انجام شده به دلیل پوست بینی نازک کاملا مشخص می شود و خلاقیت جراح در بینی های استخوانی کاملا نمود پیدا می کند.در صورتی که بینی های با پوست های ضخیم بیشتر هنر پیاده شده رو ی بینی را می پوشاند و افراد با بینی نوک پهن پس از جراحی از رضایت کمتریی برخوردار می شوند به طور کلی باید دقت داشته باشیم که نمونه های بسیاری از جراحی های زیبایی بینی نوک پهن بوده اند که نتیجه کاملا مثبت از جراحی خود داشته اند و بسیاری از افراد با بینی استخوانی گزینه مناسبی برای جراحی زیبایی بینی نیستند. تنها مسئله مهم در این امر انتخاب یک جراح با تجربه بالاست که بتواند بینی با هر شرایطی را به درستی تشخیص و اقدامات لازم را روی آن انجام دهد.در بینی های استخوانی نتایج بینی فانتزی و به اصطلاح عروسکی راحت تر است.

مطالب مرتبط:

قیمت ایمپلنت

ایمپلنت تهران

کاشت دندان